سیری ناپذیری اشتهای فروشندگان سلاح به سعودی‌ها

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در دیدار با سفرا و کاردان کشورهای خارجی با اعلام این مطلب افزود:‌ آیا کشورهای غربی که با آمریکا همکاری می‌کنند و از دادن دارو به ایران پرهیز می‌کنند دلسوزان و حامیان حقوق بشر هستند؟

اخبار اجتماعی- وی افزود: همین کشورهای غربی که مانع دسترسی ایران به دارو هستند محور اصلی تدوین و تصویب قطعنامه های حقوق بشری علیه ایران هستند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: آمریکا و متحدانش مهمترین ناقضان حقوق بشر در فلسطین و یمن بوده و شهروندان این کشورها با بیشترین مشکلات مواجه شده‌اند.

وی گفت: حق مردم فلسطین برای داشتن یک حکومت دموکراتیک نقض شده است و برخلاف آنچه در میثاق حقوق بشری آمده است نتوانسته‌اند به حقوق خود دست پیدا کنند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: طرح از پیش شکسته خورده معامله قرن هم بر همین منوال بنا نهاده شده بود.

وی ادامه داد: پرونده حقوق بشر و جنایات رژیم سعودی دیگر مثال بزرگ نقض حقوق شهروندی است و با رفتار متناقض آمریکا مورد حمایت قرار گرفته است.

رئیس دستگاه قضایی کشور گفت: امروز صف‌های اعدام بزرگی از فعالین مدنی و سیاسی در بحرین به راه افتاده است در حالی که اینها تنها حق رأی خواسته و به دنبال برگزاری یک انتخابات آزاد بوده اند.

وی تصریح کرد: این کشورها وارد جنگ نابرابر علیه دموکراسی خواهی مردم یمن شده اند و در جنگی نابرابر موجبات کشته شدن ۶۰ هزار نفر یمنی بی گناه را فراهم کرده اند.

آیت الله رئیسی گفت: طبق گزارش تخمینی سازمان ملل تا کنون ۸۵ هزار کودک یمنی بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند و باید پرسید هنوز اشتهای فروشندگان سلاح به کشور سعودی را برطرف نکرده است؟

رئیس دستگاه قضایی کشور خاطرنشان کرد: اعتراضات مدنی در کشورهای غربی هم نتوانسته این سیری ناپذیری را متوقف کند.

وی افزود: شگفتا که متهمان حقوق بشر مدعی انسانیت و آزادی هستند کشورهایی که چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی متهم ردیف اول نقض حقوق بشر هستند امروز خود را به عنوان مدعی حقوق بشر می‌نامند.