موسیقی رضوی، بهترین راه برای ترویج موسیقی فرهنگساز

به گزارش افکارنیوز، احمد صدری دبیر تخصصی جشنواره با اعلام این مطلب گفت: جشنواره آواها و نواهای رضوی بعنوان یکی از بهترین برنامه های اجرایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بنیاد امام رضا (ع) در مجموعه برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا است که پس از چهار دوره برگزاری موفق اکنون جایگاه خود را در بین مخاطبان و عموم جامعه در سراسر کشور پیدا کرده است و این ویژگی به واسطه برخورداری از هیئت اجرایی قوی،اعضای توانمند هیئت علمی و شورای سیاستگذاری است که با بهره گیری از اساتید برجسته و هنرمندان توانا خالصانه و مخلصانه در خدمت جشنواره هستند.

ایشان محوریت جشنواره چهارم را موسیقی آوازی معرفی کرد و گفت: محور جشنواره امسال بر مبنای موسیقی آوازی استوار است و در همین خصوص با پژوهش های میدانی صورت گرفته بسیار و تحقیق در مورد آثار مکتوب و موسیقی های ضبط شده اقوام و نواحی مختلف کشور مجموعه ای جامع تحت عنوان «موسیقی امام رضا(ع)» بمدت 10 ساعت موسیقی با موضوع رضوی در حال تولید است که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

دبیر تخصصی چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موسیقی صرفا تفننی نیست بلکه بروز و ظهور یک جریان فرهنگی و تاثیرگذار و اندیشه محور است و تحقق این مهم مستلزم صرف هزینه و تخصیص اعتبارهای لازم است .

وی ادامه داد: تخصیص اعتبار هم صرفا تزریق منابع مالی نیست بلکه جنبه حمایتی آن مد نظر است به این معنی که سازمان های مؤثر و نهادهای فرهنگی نظیر سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان اکو،وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های وابسته ، رسانه ملی و دیگر دستگاه های فرهنگی و هنری با تعامل و همکاری های متقابل در راستای معرفی این جشنواره در سطح بین المللی نقش بسیار مهمی داشته و می توانند تاثیرگذار باشند.

وی در پایان سخنان خود گفت: حضور هنرمندان ،مسئولین بنیاد امام رضا(ع)،شخصیت های ملی و استانی و شهرستانی از منظر جنبه حمایتی جشنواره بسیار ضروری است و لازم است تا دستگاه ها و بخش های مختلف فرهنگی و هنری با حضور خود در اینگونه مراسمات حمایت معنوی از این جشنواره را اعلام کنند چرا که تناقض در انجام این مهم هیچ توجیهی ندارد.

در ادامه سایر اعضای شورای سیاستگزاری از جمله هوشنگ جاوید، جهانگیر نصری اشرفی، شهرام صارمی، قاسم رفعتی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است چهارمین جشنواره آواها و نواهای رضوی از 13 تا 15 تیرماه، همزمان با دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) در تهران و 6 شهرستان استان برگزار خواهد شد.