راه اندازی کارخانجات نوآوری در پایتخت

سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ساخت یک رام قطار شهری جهت استفاده در خطوط مترو یی پایتخت، اظهار داشت: تلاش کرده‌ایم در این قرارداد از همه ظرفیت‌های دانشی در نظر گرفته شده استفاده کنیم و امیدواریم سطح داخلی‌سازی در زمینه ساخت واگن‌های مترو را از 33 درصد به 85 درصد برسانیم.

اخبار اجتماعی- وی افزود: تفاهم‌نامه امروز یکی از بندهای مورد توافق با شهرداری تهران بوده است که در آینده نیز شاهد انعقاد و توافقات بیشتر در این زمینه خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:‌بر همین اساس هفته آینده راه‌اندازی کارخانجات نوآوری در تهران را خواهیم داشت و توسعه استارتاپ‌ها در خدمات شهری نیز محقق می‌شود.

ستاری ادامه داد: در شرایطی که تحریم های دشمنان ایجاد کرده تلاش کرده‌ایم در کنار هم مشکلات را حل کنیم و تحریم‌ها را به نوعی فرصت و همدلی تبدیل سازیم.بر همین اساس در زمینه‌هایی که مشکل جدی در حوزه تأمین برخی نیازها وجود دارد در حال تبدیل تهدیدها به فرصت هستیم.

وی گفت: داخلی‌سازی خطوط ریلی مدنظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار داشته و در تلاش هستیم طی یکسال و نیم آینده بتوانیم در حوزه مترو با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توسعه‌‌های لازم را انجام دهیم و این مسئله هم در تهران و هم در سایر کلانشهرها مورد توجه است.