هشدار؛ وقوع سیلاب و تندر در استان های شمالی کشور

 کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور را شرح داد: با ورود یک موج بارشی از دریای خزر استان‌های گیلان و دامنه شمالی خزر از امروز دوشنبه تا فردا صبح سه شنبه همچنان بارش باران را خواهند داشت. همچنین عبور این سامانه همراه با تندر و سیلاب و طوفان همراه خواهد بود. افت دما در استان گیلان  و خطه خزر و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی اتفاق خواهد افتاد.

اخبار اجتماعی-وی افزود:دریای خزر روز دوشنبه و سه شنبه مواج و متلاطم خواهد بود. کاهش دما بین ۵ تا ۱۰ درجه در استان‌های شمالی دریای خزر و استان گیلان  خواهیم داشت.بعد از ظهر امروز در استان‌های تهران، قزوین،قم اراک، البرز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک می‌شود.

رفیعی اضافه کرد:از امروز تا روز چهارشنبه در نوار شرقی کشور به خصوص زابل وزش باد شدی و خیزش گرد و غبار پیش بینی می‌شود در جنوب کشور به خصوص اهواز آسمان صاف و با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، دمای هوای اهواز ۴۸ درجه می‌باشد.

وی در خاتمه گفت: آسمان تهران امروز عصر صاف تا قسمتی ابری و احتمال وزش باد همراه با گرد و غبار خواهد بود. بیشترین دما در تهران ۳۸ درجه و کمترین دما برای فردا صبح ۲۲ درجه است.