نقش شورایاری ها کمرنگ و اختیارات آنها محدود شده است

گروه اجتماعی- محمد گودرزی دبیر شورایاری محله یاخچی آباد در منطقه 16 در گفت و گو با افکارنیوز درباره اقدامات انجام گرفته توسط شورایاری در این محله گفت: در آخرین دوره شورایاری این محله اقدامات مختلفی از جمله افتتاح میدان میوه و تره بار، ایجاد کانکس نیروی انتظامی ، تعویض جدول پیاده روها، افزایش سرانه فضای سبز، ایجاد آبرسانی قطره ای، ساخت مبلمان شهری، ساخت پاتوق محله و ... از جمله اقدامات شورایاری در این محله بوده است.

به گزارش افکارنیوز، وی با بیان اینکه شورایاری پل ارتباطی میان مردم و مسئولان مدیریت شهری است، گفت: ارتباط خوبی میان شورایاری با شهرداری به وجود آمده است که بعد از بررسی مشکلات محله، آنها را به مدیران و مسئولان منتقل می کنیم. اما اکنون با وجود تورم و مشکلاتی که برای کشور به وجود آمده، همه مطالبات انجام نمی شود زیرا شهرداری با کسری بودجه مواجهه است.

گودرزی به ارتباط و تعامل مردم با شورایاری محله یاخچی آباد گفت: در این محل سه طایفه غنی آبادی ها، لرها و آذری ها حضور دارند و ارتباط خوبی هم با شورایاری دارند. شهرداری ناحیه و اعضای شورایاری به طور هفتگی در مساجد، جلسه ای با مردم می گذارند و قبل از آن هم به مردم اطلاع رسانی می شود تا ارتباط مستقیم با شهردار داشته باشند.

دبیر شورایاری محله یاخچی آباد تعامل شورایاری ها با شهرداری را طی سالهای اخیر رو به کاهش عنوان کرد و گفت: در دوره قبل مدیریت شهری ارتباط شورایاری ها با شهرداری بیشتر بود ولی طی دو سال گذشته این ارتباط کمتر شده است و اهمیت چندانی به شورایاری ها نمی دهند. نقش شورایاری ها کمرنگ و اختیارات آنها بسیار محدود شده است.

وی تصریح کرد: ما در شورایاری به دنبال گرفتن بودجه مالی برای شورایاری نیستیم بلکه می خواهیم مشکلات محله سامان پیدا کند و درخواست های منطقی مردم انجام شود. مدیر محله عهده دار مسائل مالی است و در ماه با توجه به بودجه اختصاص یافته کارهای فرهنگی انجام می دهد. همه مسائل مالی مرتبط با سرای محله شفاف است و امکان سوء استفاده مالی وجود ندارد.

گودرزی در پایان گفت: اختیارات شورایاری ها بسیار محدود شده و اگر مردم به شکل طایفه ای در این منطقه زندگی نمی کردند افراد زیادی در انتخابات شورایاری ها شرکت نمی کردند.