اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون‌ مرحله دوم المپیادهای علمی

مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نتایج پذیرفته‌شدگان المپیادهای علمی از طریق سامانه ثبت‌نام المپیادها به نشانی http://oly.medu.ir  قابل‌مشاهده و دریافت است.

اخبار اجتماعی- تمام پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مرحله دوم المپیادهای‌ علمی کشور در سال تحصیلی 98-1397 می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و وارد کردن کد ملی و رمز عبور، از نتایج خود مطلع شوند؛ البته کارنامه دانش‌آموزان پذیرفته‌ نشده در سامانه فعال‌ شده است و این دانش‌آموزان هم می‌توانند کارنامه‌های خود را مشاهده کنند.

در مرحله دوم المپیادهای علمی ۴۷۶ نفر پذیرفته شدند که تعداد ۲۵ نفر به‌طور هم‌زمان در ۲رشته پذیرفته شدند لذا بر این اساس تعداد کل پذیرفته‌شدگان ۴۵۱ نفر است.

آمار پذیرفته‌شدگان به تفکیک رشته تحصیلی شامل علوم تجربی ۱۳۸ نفر، ریاضی ۲۶۹ نفر، علوم انسانی ۶۷ نفر و سایر رشته‌ها ۲ نفر و در مجموع ۴۷۶ نفر است که ۱۳۱ دانش‌آموز دختر و ۳۴۵ دانش‌آموز پسر را شامل می‌شود و از این میان، ۹۵ نفر پایه دهم و ۳۸۱ نفر پایه یازدهم هستند.

همچنین ۶۰ درصد پذیرفته‌شدگان المپیاد جغرافیا در این مرحله دختر و ۴۰ درصد پسر هستند؛ در مرحله اول المپیادهای علمی 83 هزار و 464 نفر مشارکت داشتند که 7795 نفر پذیرفته شدند.