راه اندازی ترمینال سلام همزمان با پروازهای حجاج

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت و علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت از ترمینال سلام فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) بازدید به عمل آوردند.

اخبار اجتماعی- علی رضا رشیدیان در این بازدید با اشاره به راه اندازی ترمینال سلام اظهار کرد: به ملت ایران بابت این ظرفیت مهندسی و توانمندی حرفه‌ای که در طراحی و ساخت این ترمینال زیبا نشان داده اند تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه فن آوری اکثر سالن سازی‌ها در این سطح در اختیار کشور‌هایی همچون فرانسه یا ایتالیا قرار دارد، گفت: خوشبختانه مهندسان ما به مدارجی دست یافته اند که می‌توانند این گونه سازه‌ها و تاسیسات و امکانات داخل آن را در سطح قابل رقابت با فرودگاه‌های مدرن جهانی بسازند که این موضوع جای مباهات دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: سازمان حج و زیارت هر چند از ماه‌ها قبل نگران اتمام پروژه ساخت ترمینال سلام بود که برای حج ۹۸ به ثمر برسد و آماده شود، اما بحمدالله در این فرصت اندک این ترمینال به موسم حج سال جاری رسید و دغدغه ما و دوستان صنعت هواپیمایی رفع شد.

رشیدیان افزود: اعتقاد داریم شروع کار ترمینال سلام با پرواز‌های حجاج در واقع یک نوع برکت و واجد آثار معنوی برای دست اندر کاران ساخت آن خواهد بود.

وی گفت: کشور مقتدر و ملت بزرگی داریم که دارای جایگاه بی نظیری در دنیا و منطقه است؛ ملتی متحد و یکپارچه که علی رغم تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی تلاش در مسیر سازندگی را فراموش نمی‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: از امکانات ترمینال سلام و امکانات مشابه آن علاوه بر حج در عمره و عتبات نیز بهره خواهیم برد و برای زائران نیز قطعا خاطره خوش و تاثیر مثبت از لحظه ورود و خروج زمانی بجا خواهد ماند که فضای مناسب و تاسیسات کامل و پیشرفته به اضافه برخورد خوش و نظم و ترتیب و روحیه نیک خادمان خود را مشاهده می‌کنند.

وی افزود: برای مسئولان و کارکنان شرکت فرودگاهی و سایر ارگان‌های مرتبط مستقر و ایرلاین‌ها آرزوی توفیق داریم و امیدواریم شاهد کاهش تاخیر‌ها خصوصا در مرحله رفت حجاج باشیم ودر صورت بروز تاخیر با کمک همه ارگان‌ها بخوبی مدیریت خواهد شد.