وضعیت رودخانه کرج خروشان و خطرناک است

سید حسن رضوی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران، درباره آخرین وضعیت سد امیرکبیر اظهار داشت: بالاترین میزان حجم آب در این سد ذخیره شده است.

اخبار اجتماعی_ وی در ادامه افزود: در حال حاضر سد امیرکبیر دارای ۱۸۳ میلیون مترمکعب آب است که بالاترین میزان ذخیره آب بوده و بیشتر از این حجم منجر به سرریز شدن می‌شود، طی ۲۴ ساعت گذشته ورودی سد ۲۷متر مکعب در ثانیه و خروجی آن به همین مقدار است.

رضوی درباره وضعیت سدهای استان تهران عنوان کرد: از اوایل تیرماه به علت پر بودن مخازن تمامی سدها به جز لار ورودی و خروجی آنها یکی شده و از طریق دریچه‌های تحتانی و نیروگاه‌ها آب تخلیه و سد طالقان از طریق سرریز هدایت می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران شرایط رودخانه کرج را خروشان و خطرناک دانست و گفت: در بالادست و پایین دست این رودخانه آب با دبی ۲۷ متر مکعب آب در ثانیه جاری است  و اگر کسی به داخل رودخانه کرج وارد شود خروج از آن امکان‌پذیر نیست.

وی در هشداری به شهروندان تهرانی خاطرنشان کرد: آمار تلفات و حوادث نسبت به سال گذشته در حال افزایش است این اخطار داده می‌شود که در حواشی همه رودخانه ها به ویژه کرج و جاجرود اتراق کردن بسیار خطرناک است.