کودکان کار فراری از تحصیل شناسایی می شوند

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه نخستین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و زنان که امروز (چهارشنبه یازدهم تیرماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در خصوص مسائل اجتماعی و فرهنگی استان تهران تکلیف دارند و باید به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان طرحی کارشناسی شده است و هیچ کم کاری در این خصوص از سوی هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

محسنی بندپی گفت: شناسایی کودکانی که فرار تحصیلی دارند باید در اولویت کار قرار گیرد تا آن‌ها را به چرخه تحصیلی بازگردانیم.

وی افزود: اقدامات مناسبی در زمینه ساماندهی معتاد ان متجاهر در محلات شوش، مولوی و هرندی صورت گرفته است، اما کار زیادتری نیاز دارد.

استاندار تهران گفت: متاسفانه سرریز آسیب‌های اجتماعی کشور را در استان تهران شاهدیم و باید کاری کنیم که تهران الگوی کشوری شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: ۷۰ درصد از کودکان کار و خیابان از اتباع خارجی هستند و باید در این خصوص بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: شهرداری تهران یکی از دستگاه‌هایی است که باید پای کار بیاید و تکلیف قانونی تأمین امکانات مورد نیاز ساماندهی کودکان را برعهده دارد.

استاندار تهران ادامه داد: در سال گذشته بهزیستی ۶۰۰ هزار و کمیته امداد ۸۰۰ هزار نفر به مستمری بگیران اضافه کرده اند و همین کار را می‌توانند در خصوص خانواده‌های کودکان کار نیز انجام دهند.

محسنی بندپی تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که در حوزه آسیب‌های اجتماعی کم کاری دارند، در صورت استانی بودن قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

استاندار تهران گفت: حتی اگر جمعیت کمی هم درگیر آسیب‌های اجتماعی در استان تهران باشند، خود را مکلف به برنامه ریزی برای این عده می‌دانیم.