فرایند انتخاب و انتصاب مدیران در آموزش و پرورش

فریبرز حمیدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسه‌محوری درباره فرایند انتخاب و انتصاب مدیران اظهار کرد: بر اساس فرایندی که برای انتخاب و انتصاب مدیران در نظر گرفتیم آزمونی ویژه داوطلبان مدیریت مدارس برگزار شد و طبق ضوابط چنانچه مدیران حداقل ۶۰ درصد از نمره را کسب کنند امکان ورود به مرحله مصاحبه را پیدا می‌کند.

اخبار اجتماعی- وی ادامه داد: داوطلبانی که حداقل ۱۲۰ نمره از ۲۰۰ نمره آزمون کتبی را کسب کنند برای شرکت در مصاحبه معرفی می‌شوند، اما افرادی کمتر از این حد نصاب امکان حضور در مصاحبه را ندارند.

حمیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شائبه‌های حضوری برخی از افراد مردودی در آزمون مصاحبه اظهار کرد: به هیچ وجه چنین موضوعی امکان پذیر نیست چرا که فرایند انتخاب به طور سامانه انجام می‌شود و اگر کسی کمتر از نمره حد نصاب را داشته باشد برای مصاحبه معرفی نمی‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسه محوری با بیان اینکه به طور کلی ۴۰۰ نمره برای مصاحبه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی در مرحله مصاحبه مهارت‌های تجربی، روان شناختی و حرفه‌ای خود را در برابر ناظران آشنا به دوره‌های تحصیلی تبیین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فرایند انجام مصاحبه تا ۲۰ تیر ماه ادامه دارد، بیان کرد: بعد از انجام مصاحبه با بررسی‌های لازم اوایل مرداد ماه نتایج اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان می‌توانند در پست مدیر مدرسه بنا بر ضوابط حکم دریافت کنند.

چگونگی توزیع مدیران در  مدارس

حمیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر چگونگی توزیع مدیران در مدارس گفت: مدیران بنا بر اعلام قبلی که برای فعالیت درمدارس داشته‌اند پس از طی کردن مراحل آزمون پذیرفته می‌شوند البته اگر برای مدرسه‌ای چند متقاضی وجود داشته باشد فردی به عنوان مدیر منصوب خواهد شد که نمرات آزمون کتبی، مصاحبه و سوابق بهتری داشته باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسه‌محوری تصریح کرد: فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برای تمام مدارس کشور به استثنای مدارس غیردولتی انجام می‌شود و مدیران شایسته مبتنی بر صلاحیت‌های تخصصی و حرفه‌ای برای اداره مدرسه به کار گرفته می‌شوند.