تسهیلات جدید برای تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور

سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  درباره تسهیلات جدید برای تردد ایرانیان مقیم خارج از کشور اظهار کرد: طبق مصوبات موجود ایرانیان مقیم خارج از کشور که حداقل ۳ سال اقامت در خارج دارند، می‌توانند حداکثر ۲ مرتبه و جمعا به مدت ۳ ماه به کشور تردد کنند.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه قبلا ۳ سال اقامت از زمان ورود به غیبت محاسبه می‌شد، افزود: برای مثال اگر فردی ۵ سال بدون غیبت در خارج از کشور اقامت داشته باشد، زمانی امکان تردد داشت که حداقل ۳ سال در زمان غیبت در خارج بوده باشد.

این مقام ارشد نظامی بیان کرد: برابر تصمیمات اخیر، چنانچه فردی ۳ سال اقامت داشته باشد، به محض ورود به غیبت می‌تواند تردد کند، البته این افراد باید گذرنامه خود را در خارج از کشور ممهور به مهر ورود و خروج کنند.

وی تصریح کرد:کسانی که بیش از ۸ سال غیبت داشتند، مجاز به تردد نبودند و باید جریمه پرداخت می‌کردند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: از آنجا که جریمه متوقف شده، اجازه داده شد که این افراد نیز مجاز به تردد باشند.

این مقام ارشد نظامی گفت: همچنین کسانی که قبلا برای پرداخت جریمه اقدام کرده بودند، اما جریمه را پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند برای پرداخت جریمه اقدام کنند.