سفر به عتبات عالیات گران‌ می‌شود؟

هنوز یکسالی از تغییرات و افزایش قیمت سفر به عتبات نگذشته است که خبر‌هایی از گران‌تر شدن سفر به عتبات به گوش می‌خورد. سفری که عاشقان زیادی در انتظار آن هستند و خیلی‌ها آرزوی رفتن به عتبات را دارند، آرزویی که شاید با گران شدن هزینه‌های سفر به سختی محقق نشود.

اخبار اجتماعی-تابستان سال گذشته سفر به عتبات عالیات ۶۰ درصد گران‌تر شد و سازمان حج و زیارت وعده کاهش قیمت را داد.

​اکنون سازمان  طبق اعلام ثبت نام عتبات عالیات در دوره‌های تابستانه ثبت نام عتبات برای ایام عرفه، عید قربان و ... را به دلیل افزایش قیمت احتمالی به روز‌های آتی موکول کرد. حال با وجود اینکه هم اکنون قیمت دلار تقریبا به ثبات نسبی رسیده است و تغییرات چشم گیری در هزینه‌های سفر ایجاد نشده است، دلیل این افزایش قیمت چیست؟

شاید این افزایش قیمت احتمالی به دلیل گران شدن مسکن و بلیت‌های هواپیما و سایر مسائل برای زیارت به عتبات در این ایام خاص باشد؛ اما آیا بعد از گذشت از این ایام خاص قیمت سفر به عتبات کاهش پیدا می‌کند؟ درحالی که افراد زیادی در آرزوی سفر به عتبات هستند، امید است سیاست‌های کلان نظام از سفر‌های زیارتی حمایت کنند و با مشورت و رایزنی با کشور عربستان از افزایش قیمت سفر به عتبات تجدید نظر کنند.

با این افزایش قیمت ممکن است حسرت و آرزوی این سفر بر دل خیلی‌ها باقی بماند سفری که قبل از همه این شرایط اقتصادی ۲ میلیون و ۱۰۰ بوده و اکنون به بالای سه میلیون رسیده است و در آینده نیز بالاتر نیز خواهد رفت.

با وجود اینکه همچنان سفر‌های ارزان قیمت برای گروه نیازمند وجود دارد، اما بازهم هزینه هزینه سفر به عتبات برای عده‌ای سنگین است. امید است سازمان حج و زیارت با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه شرایطی را فراهم کنند تا همه مشتاقان و آرزومندان سفر به عتبات عالیات با پرداخت حداقل هزینه‌ها به این سفر مشرف شوند.