درمان خانگی عرق کردن دست و پا

گروه اجتماعی- اگر کف دستان شما مدام عرق می‌کند و موجب اذیت و آزار برای شما می گردد، ممکن دلایل مختلف و گوناگونی داشته باشد. گاهی عریق کف دست زمینه ارثی و ژنتیک دارد و همیشه نارسایی تیروئید، علت بروز آن نیست. ما در این مختصر علت عرق کردن کف دست و پا و راه درمان خانگی آن را بیان می کنیم.

علت عرق کردن دست و پا

به گزارش افکارنیوز، برای عرق کردن دست وپا دلای متعددی را ذکر کرده اند لکن در بین همه اینها می توان به عمده دلیل آن که شاید اصلی ترین دلیل هم باشد اشاره می کنیم که اینگونه باید گفت: عرق کردن زیاد دست وپا معلول صفراست، صفرا چون گرم و خشک است، فرد مجبور می شود به خاطر تشنگی، آب زیاد مصرف کند و مصرف زیاد آب سبب مرطوب شدن بدن می شود. به دنبال آن، بدن عرق می کند.

درمان خانگی

1- استفاده از داروی صفرابر مانند سویق عدس، سرکه، تخم خرفه، هلیله زرد و سیاه و...

2- طریفل(همه رطوبت های بدن را خشک می کند)

طریفل معمول ترکیبی از هلیله سیاه و بلیله و آمله است که برای درمان بیماری های سخت مانند رماتیسم و رطوبت بدن و ترشح آب بینی و زیاد بودن آب دهان و تعریق زائد و تکرر ادرار و لَفوس مفید است.

3 -خوردن خرما بدون آب

4- جوش شیرین

یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و دو فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. هر روز به مدت نیم ساعت دست و پای خود را در آن قرار دهید.

5- زاج را شب به دست و پا بمالید و تا صبح صبر کنید.

6- سرکه سیب

یکی از موثرترین راهکارهای خانگی برای تخفیف عرق دست و پا، سرکه سیب است. سرکه سیب، قابض بوده که با تنگ کردن منافذ پوست، تعریق زیاد را کنترل می‌کند.

7- زاج را آسیاب کنید و به دست یا بدن بمالید.

زاج یک ترکیب شیمیایی متشکل از عناصر متعدد از جمله پتاسیم یا آمونیوم با دیگر فلزات مانند آلومینیوم یا کروم است. همه انواع زاج سفید، ۲ گروه سولفات دارند. که در بسیاری از درمان‌های خانگی برای درمان زخم های دهانی، ترک های پا، رفع بوی بد بدن، درمان آکنه و جوش، کاهش چین و چروک های صورت و همچنین رفع شپش سر و حتی درمان عفونت رحم از آن استفاده کنیم. زاج سفید در تصفیه آب نیز به کار می‌رود.