یک درصد از زباله‌های خشک ظروف پلاستیکی است

فریدون حیدری شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران در حاشیه اولین کنفرانس چالش‌های زیست محیطی با تأکید بر پسماند‌های پلاستیکی که در شهرداری منطقه ۵ برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه موضوع پسماند یکی از نگرانی‌های شهرداری و مردم است گفت: به هر گوشه شهر که نگاه می‌کنیم ظروف پلاستیکی را مشاهده می‌کنیم که استفاده شده‌اند و دیگر کاربردی ندارند.

اخبار اجتماعی- شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران تصریح کرد: هر چقدر حساسیت‌های مردم نسبت به مدیریت پسماند بیشتر باشد می‌توانیم این ماده غیر قابل تجزیه را کمتر ببینیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در گذشته برای نگهداری نان از پارچه استفاده می‌کردند، اظهار کرد: در حال حاضر یک درصد زباله خشک شامل ظروف پلاستیکی است.

حیدری با بیان اینکه در سال ۱۹۵۰ تنها یک و نیم میلیون تن ظروف پلاستیکی در دنیا تولید می‌شد، بیان کرد: در حال حاضر سالانه ۲۴۵ میلیون تن ظرف پلاستیکی در دنیا تولید می‌شود که این رقم زیادی است.

شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران با تأکید بر اینکه دغدغه ما این است که بتوانیم به شهرداری کمک کنیم، گفت: ما این کار را با همکاری سازمان پسماند شروع کردیم و کار آموزش شهروندان از شهرداری منطقه ۵ آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مردم درک بهتری نسبت به موضوع پسماند داشته باشند حجم مناسبی از زباله کاهش پیدا می‌کند.