ثبت بیش از ۲۹۹ هزار ولادت در سه ماه اول سال جاری

سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به آمار ولادت در سه ماه اول سال ۹۸ اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال، ۲۹۹ هزار و ۳۷۶ ولادت رخ داده است که ۱۵۴ هزار و ۸۹۳ مورد پسر و ۱۴۴ هزار و ۴۸۳ مورد دختر بودند.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه میزان عمومی ولادت در کشور ۱۷.۱ به ازای هر هزار نفر جمعیت بوده است، گفت: ۵ استان سیستان بلوچستان ۳۲.۷، خوزستان ۲۳.۳ درصد، خراسان رضوی ۲۰.۸ درصد، هرمزگان ۲۰.۷ درصد و خراسان جنوبی ۲۰.۷ درصد دارای بالاترین میزان ولادت بودند.

ابوترابی بیان کرد: همچنین کمترین میزان ولادت مربوط به ۵ استان گیلان ۱۰.۵ درصد، مازندران ۱۱.۹ درصد، البرز ۱۲.۷ درصد، مرکزی ۱۳.۱ درصد و سمنان ۱۳.۵ درصد بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: میانگین سن پدر و مادر در زمان به دنیا آمدن اولین فرزند در سه ماهه اول امسال به ترتیب ۳۳.۷ و ۲۹ سال بوده است.

وی با اشاره به آمار فوتی‌های ثبت شده در سه ماه اول سال ۹۸، گفت: در این مدت ۹۱ هزار و ۴۰۶ مورد فوت ثبت شده است که ۵۱ هزار و ۸۶۳ مورد آن مردان و ۳۳ هزار و ۵۴۳ مورد زنان بوده اند.

ابوترابی با اشاره به علل اصلی مرگ و میر در این مدت گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی ۳۸ درصد، سرطان و تومور ۱۲.۱ درصد و بیماری‌های دستگاه‌های تنفسی ۹.۵ درصد از جمله دلایل اصلی مرگ و میرهای ثبت شده بوده است.