اعزام بیش از ۲۷ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی

 علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه بیش از ۲۷ هزار و ۱۹۹ زائر ایرانی از شروع عملیات اعزام در تاریخ ۱۷ تیرماه تا کنون به سرزمین وحی وارد شدند، گفت: این زائران در مجموع با ۱۱۹ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران وارد عربستان شدند.

اخبار اجتماعی- وی افزود: عملیات انتقال زائران ایرانی از ۱۷ تیرماه با ۳۶۱ پرواز رفت از ۱۹ ایستگاه پروازی به فرودگاه‌های مدینه و جده در حال انجام است و انتقال زائران از ایستگاه‌های پروازی زنجان، یزد و اهواز پایان یافته است و اعزام باقی زائران همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین آمار صدور ویزا برای زائران سفر حج تمتع امسال گفت: در حال حاضر ۵۸ هزار و ۳۷۹ ویزا برای زائران خانه خدا صادر شده است.

رشیدیان تصریح کرد: بر اساس توافق‌های انجام شده میان ایران و عربستان، تمامی زائران و عوامل اجرایی حج تمتع ۹۸ از طریق پرواز‌های شرکت هواپیمایی هما اعزام می‌شوند.

وی درباره خدمات رسانی به زائران حج تمتع امسال گفت: تاکنون مشکل خاصی در ارائه خدمات به زائران بیت الله الحرام در مدینه منوره و مکه مکرمه نداشتیم.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: تاکنون روند انجام عملیات حج ۹۸ به خوبی پیش رفته است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نیز مشکلی وجود نخواهد داشت.

به گفته رشیدیان پرواز‌های اعزامی زائران ایرانی به عربستان تا ۹ مرداد ماه به مقصد مدینه و ۱۴ مرداد ماه به شهر جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، عملیات بازگشت آن‌ها به ایران از ۲۶ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ نخستین گروه حجاج ایرانی روز دوشنبه ۱۷ تیرماه در قالب ۹ کاروان وارد مدینه شدند و پس از زیارت مرقد منور پیامبراکرم (ص) و قبور ائمه (ع)، مدینه را با اتوبوس به قصد مکه ترک کردند.