معاون فرماندار تهران: سولقان به قطب تولید شاتوت کشور تبدیل می شود/ تولید سالانه950 تن شاتوت در سولقان

به همت دهیاری روستای سولقان بخش کن و مشارکت شهرداری منطقه 22و با استقبال گسترده مردم و گردشگران روزهای 27 و28 تیرماه در روستای سولقان برگزار شد .

اخبار اجتماعی_ معاون فنی وعمرانی فرمانداری تهران در حاشیه پایانی این جشنواره در گفت وگویی با بیان اینکه دومین جشنواره شاتوت با موفقیت واستقبال گسترده مردم و در فضایی بیش از 1000 متر مربع ودر قالب بیش از 30 غرفه به مدت دو روز در سولقان تهران برگزارشد افزود :

دست اندر کاران برگزاری این جشنواره در بخشداری ،دهیاری ودوستان شهرداری منطقه 22 تلاش کردند تا با معرفی میوه شاتوت و فرآوردهای آن شامل شربت ،مربا ،لواشک وکیک و...، عرضه مستقیم این میوه ، عرضه خشکبار وعرقیجات ،مرباجات وعسل طبیعی دهستان سولقان، برگزاری کارگاه پژوهشی و بررسی خواص درمانی شاتوت و شعرخوانی لحظات فرحبخشی را برای بازدید کنندگان ومردم وگردشگران رقم بزنند.

مهندس آرام معرفی فرهنگ ،سنت و آداب روستا، حمایت از بخش مشاغل خانگی و تولید و عرضه محصولات با کیفیت ارگانیک کشاورزی به ویژه شاتوت سولقان که به نوعی قطب تولید کشور در این میوه خوش طعم به شمار می رود به مردم شهر تهران را از دیگر اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

معاون فرمانداری تهران افزود: «عمده محصولات باغ های این منطقه شامل شاتوت ، گیلاس و گردو وآلبالو وخرمالو و... است که در بیش از 1350 هکتار از باغ های سولقان وروستاهای تابعه تولید وعرضه می شود ما با برگزاری این جشنواره قصد داریم تا زمینه رونق تولید محصولات باغی ، توسعه گردشگری وفروش محصولات ارگانیک خانگی را در این منطقه بیش از پیش فراهم کنیم.»

آرام ادامه داد: « دومین جشنواره شاتوت روز های پنجشنبه 27 تیر وجمعه 28 تیر با حضور پرشور شهروندان به همراه برنامه های متنوع برگزار شد وفرمانداری ومجموعه استان قطعا در راستای سیاست های حمایتی دولت از تولید از این گونه برنامه ها حمایت می کند .

مهندس آرام تاکید کرد : بر اساس اعلام جهاد کشاورزی سالانه بیش از 950 تن میوه شاتوت در منطقه سولقان تولید وبه باز مصرفی تهران و حومه عرضه می شود .

بر اساس این گزارش شاتوت گونه ای برتر از توت است که اصل آن از ایران است. این درخت عمر طولانی دارد و می تواند برای سالها مثمر باشد.

کارشنا سان بر این باورند شاتوت میوه ای سرشار از منبع ویتامین c است و برای درمان کم خونی، مقابله با فشار خون ،جلوگیری از پوسیدگی دندان و سلامت و زیبایی پوست مفید است.

دومین جشنواره شاتوت و محصولات باغی وسنتی روستایی سولقان ازتوابع بخش کن تهران با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم و حضور معاون فرماندارتهران ،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران ،شهردار منطقه 22 وسایر مسئولان استانی،شهری ، منطقه ای ومحلی روز های 27 و28 تیرماه در سولقان برگزار شد.