واکنش نظری به یک‌طرفه شدن خیابان نجات اللهی(ویلا)

یک‌طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) جزء مواردی بود که شهرداری منطقه ۶ تهران آن را بدون اخذ مصوبه از شورای شهر تهران انجام داد که با انتقادهای گسترده مدیران شهری و شهروندان مواجه شد.

اخبار اجتماعی- حال امروز شهرداری منطقه ۶ تهران با اشاره به آزمایشی بودن طرح یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی(ویلا) خبر از دوطرفه شدن مجدد این خیابان داد.

بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت خیابان نجات اللهی (ویلا) در جمع خبرنگاران گفت: روز یکشنبه مورخ ۳۰ تیرماه جلسه‌ای به صورت مشترک بین کمیسیون‌های فرهنگی-اجتماعی، معماری و شهرسازی و عمران و حمل و نقل برای بررسی یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) برگزار شد که در آن جلسه شهردار منطقه ۶ تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه، معاون ترافیک پلیس راهور و مشاوران طرح نیز حضور داشتند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) تردید داشتند، گفت: موضوع مورد بحث همکاران من در شورای شهر تهران این بود که چرا یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی در شورای شهر تهران و کمیسیون‌های مربوطه مطرح نشده، اجرا شد.

حجت نظری گفت: طرف مقابل( شهرداری منطقه۶) نیز با استناد به ۲ کد پروژه که در بودجه سال ۹۸ مشخص شده است، اقدام خود را گامی برای رسیدن به هدف ایجاد عرصه‌های عمومی برای شهروندان دانست.

او با تأکید بر اینکه شورای شهر تهران تا به امروز هیچ نقشی در یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) نداشت، گفت: موضوع یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) در هیچ یک از کمیسیون‌های مربوطه شورای شهر تهران مطرح نشده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به آزمایشی بودن طرح یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) گفت: این تصمیم از طرف شهرداری منطقه ۶ اخذ و اجرا شد که پلیس راهور نیز با این اقدام موافقت مشروط داشت.

حجت نظری درباره موافقت مشروط پلیس راهور گفت: موافقت مشروط پلیس راهور برای یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) بدین صورت بود که اگر طی ۲ هفته اجرای آزمایشی این طرح اعتراضی نشود، با یک طرفه شدن این خیابان به صورت دائمی موافقت می‌کند.

او با تأکید مجدد بر اینکه شورای شهر و کمیسیون‌های مربوطه در یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) نقشی نداشتند، گفت: پس از برگزاری جلسه تصمیم بر آن شد تا جلسه‌های مشترکی بین کمیسیون‌های عمران و حمل و نقل، معماری و شهرسازی و اجتماعی و فرهنگی برگزار شود و نظر مشورتی به حوزه اجرای طرح اعلام شود.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که نظر اعضای شورای شهر تهران درباره خیابان نجات اللهی (ویلا) چیست؟ گفت: نظر اعضای شورای شهر تهران این بود که اگر خیابان نجات اللهی (ویلا) دو طرفه باشد، بهتر است.

حجت نظری گفت: نظر ارائه شده از سوی منطقه ۶ تهران درباره نتایج اجرای آزمایشی طرح یک طرفه شدن خیابان نجات اللهی (ویلا) مثبت است و پلیس راهور نیز این موضوع را رد نکرد.