حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی: اقلیتی قارون‌صفت با ماشین‌های میلیاردی در خیابان‌‌ها رژه می‌روند

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری مرا طی یک حکمی مسئول کردند که خدمت مدیران و مسئولان کمیته امداد برسم.

اخبار اجتماعی- او با بیان اینکه جناب بختیاری چهره‌ای شناخته شده و خدمات ماندگاری داشته است، گفت: کمیته امداد از ابتکارات جاویدان رهبر فقید انقلاب است که با ابتکار ایشان تشکیلاتی ایجاد شد که منشأ خدمات بزرگی به نفع محرومان و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: اقدامات خوب کمیته امداد در بلا‌یای طبیعی همچون سیل و زلزله نمایان است.

او با بیان اینکه کمیته امداد در زلزله بم‌ اقدامات مناسبی انجام داد، به طوری که از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر قرار گرفت، ادامه داد: کمیته امداد خدمات فرهنگی از جمله آموزش دانش آموزان بی بضاعت، کمک به جوانان و دانشجویان برای رسیدن به مدارج علمی را ارائه می‌دهد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: خدمات کمیته امداد محدود نیست و در شرایط امروز کشور، ثروتمندان وظیفه دارند به نیازمندان کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه در حال حاضر کشور‌هایی مانند انگلیس، آمریکا و آلمان قارون صفت هستند و با چپاول و غارت اموال و معادن کشور‌های جهان سوم، این کاخ‌ها را ساخته‌اند و به بقیه فخر می‌فروشند، ادامه داد: این کشور‌ها از برخی از کشور‌های دیگر حقوق توحش می‌گیرند.

او افزود: امروز اقلیتی قارون‌صفت سوار بر ماشین‌های چند میلیاردی در خیابان‌ها رژه می‌روند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی گفت: شنیدم در یکی از شهرهای اطراف تهران شهرکی است که به صورت قلعه با دیوار ۷ متر ارتفاع و ویلایی با حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۷۰۰ میلیارد تومان قیمت وجود دارد که این نیز اکنون قارون است.

او افزود: در مقابل چنین وضعیتی مستأجری زیر پله یا زیرزمین با چند بچه زندگی می‌کند که آیا این انصاف است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: امروز زیر سایه شخصیتی زندگی می‌کنیم که چه در زندگی شخصی و چه اجتماعی همواره به یاد فقرا، بیچارگان بوده و همسان با آن‌ها زندگی می‌کند و ایشان زندگی متوسط و زیر متوسط دارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: کمیته امداد به مستضعفان، درماندگان و بیچارگان و حتی کسانی که پول دارو ندارند، کمک می‌کند که تعداد این افراد نیز کم نیست.

او با بیان اینکه هرجا دیدید ثروتی انباشته شده، حقوقی پایمال شده است، گفت: امیدواریم انتخاب و انتصاب بختیاری که سوابق درخشانی دارد، موثر باشد، گرچه سابقه درخشانی در گذشته نیز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: فتاح نیز زحمات زیادی کشید و همیشه برای خدمت آماده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه حکم مقام معظم رهبری توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی به سیدمرتضی بختیاری به عنوان رئیس جدید کمیته امداد اهدا شد.