۵۰۰کیلومتر ریل در تهران داریم که از آنها به درستی استفاده نمی‌شود

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح استودیو پلیس پایتخت با تشکر از همه کسانی که در نیروی انتظامی و رسانه ملی برای راه‌اندازی استودیو پلیس پایتخت زحمت کشیده‌اند به مساله نظم و امنیت پرداخت و اظهار داشت: نظم و امنیت دو مولفه بسیار مهم و به عنوان فعالیت ذاتی پلیس است. 

هاشمی تصریح کرد: مسائلی نظیر ترافیک پایه و اساس نظم در پایتخت است و طبیعی است که ناهنجاری‌های اجتماعی که منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود اگر درست با آنها برخورد شود باعث امنیت می‌شود. 

رئیس شورای شهر تهران به بحث ترافیک اشاره و اظهار داشت: در بحث ترافیک و امنیت اجتماعی ما حاضر به همکاری هستیم. 

وی با اظهار تاسف از اینکه زیرساخت‌هایی که هم اکنون در پایتخت وجود دارد برای حمل و نقل عمومی کافی نیست تصریح کرد: در تهران زیرساخت‌های خوبی است اما تجهیز نشده است و باید برای تهیه زیرساخت شهرک‌های اقماری فعالیت کنیم. 

وی گفت:  در شهر تهران حدود 500 کیلومتر ریل داریم که در حد پایین از آن استفاده می‌شود؛ 300 کیلومتر در تهران و 200 کیلومتر در شهرک‌های اقماری است که باید 10 میلیون سفر داشته باشیم اما متاسفانه کمتر از 2.5 میلیون سفر در آنها به وقوع می‌پیوندد. 

هاشمی ادامه داد: باید با تجهیز آن و کمک از شهرداری و دولت این امکان را فراهم کنیم تا استفاده بیشتری از این زیرساخت‌ها صورت گیرد. 

رئیس شورای شهر تهران به محدودیت تردد در محدوده زوج و فرد پرداخت و گفت: اگر حمل و نقل عمومی درست نباشد به مردم فشار می‌آید که می‌خواهند از حمل و نقل عمومی ناکارآمد استفاده کنند پس باید این مساله درست شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: دولتمردان عاقلانه‌تر تصمیم بگیرند تا زیرساخت‌ها بهتر تجهیز شود تا به مردم خدمت‌رسانی ارائه شود. 

این مقام ارشد شورای شهر تهران تصریح کرد: در مورد ناهنجاری‌ و آسیب‌های اجتماعی نیز همکاری هر سه ارگان را خواهانیم همچنین باید بسیج و بهزیستی نیز وارد عمل شوند تا ناهنجاری‌ها کمتر شوند. 

وی اظهار امیدواری کرد که بتوان با همکاری یکدیگر سلامت و رفاه را برای شهروندان رقم زد.