استودیو پلیس پایتخت به چه منظور تشکیل شد؟

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت در مراسم افتتاح استودیو پلیس پایتخت به نقش بی‌بدیل رسانه پرداخت و اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و آموزش و همچنین اطلاع‌رسانی دو کارکرد رسانه در پیشگیری اجتماعی است. 

اخبار اجتماعی- رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: شهر تهران با بیش از 12 میلیون جمعیت ثابت و شناور با بی‌نظمی، گره ترافیکی، آلودگی هوا ، ناهنجاری اجتماعی، مهاجرت، تصادفات و سوانح و سوء مصرف مواد و ... نشان می‌دهد که برای موفقیت در تمام حوزه‌ها نیازمند اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است. 

وی به ماموریت‌های استودیو پلیس پایتخت پرداخت و گفت:‌ آموزش و ارتقای فرهنگ عمومی با تولید و پخش برنامه‌ها‌ی آموزشی فرهنگی و آموزش کاربران ترافیک و همچنین انتشار اخبار و اطلاع‌رسانی از  جمله اهداف ایجاد استودیو پلیس پایتخت است. 

وی به مطالعات تطبیقی مراکز استودیو پلیس شهرهای مهم جهان برای ساخت این مجموعه اشاره و بیان کرد: با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با مسئولین و کارشناسان این مرکز طراحی و ساخته شد؛ این مرکز دارای دو هسته فیبر نوری به طول 23 کیلومتر از مقر پلیس راهور پایتخت تا صدا و سیما است؛ استودیو تلویزیونی فضای باز و اتاق فرمان از جمله تجهیزات استودیو پلیس پایتخت  است.