ورود ۵۳ هزار و ۳۲۸ زائر به عربستان

علیرضا رشیدیان گفت: این زائران با ۲۱۶ پرواز از ایستگاه‌های مختلف پروازی در کشور به مقصد مدینه و مکه عازم شده اند.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه ۱۸ ایستگاه پروازی در کشور برنامه ریزی شده است، افزود: تا عصر امروز پرواز‌های ۱۱ ایستگاه کشور به پایان می‌رسد و چند ایستگاه هم هم اکنون فعال است و پرواز‌های یکی، دو ایستگاه هم طی روز‌های آینده آغاز می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه امسال پرواز‌ها با همه مشکلات و محدودیت‌های ناشی از تحریم توسط رکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در شرایط خوب با ایمنی کاملی انجام شد، افزود: متوسط تاخیر در پرواز‌های ما تا کنون ۱۵ درصد است که شرایط بسیار خوبی دارد.

وی در بحث صدور ویزا‌های زائران هم گفت: تا کنون بیش از ۸۳ هززار و ۱۲۷ ویزای زائران ایرانی صادر شده است که در واقع ۹۳.۳ درصد زائران روادید خود رادریافت کرده اند و بقیه هم به مرور صادر می‌شود.

رشیدیان در ادامه با بیان اینکه حجم زائران ورودی به عربستان دایم در حال افزایش است، ادامه داد: در این میان خدمات و امکانات خدمت رسانی به زائران در این شهر آماده است و هم اکنون حمل و نقل درون شهری ما در مکه کار خود را با جدیت انجام می‌دهد.

به گفته وی، هم اکنون ۱۶۱ دستگاه اتوبوس و ۶ دستکاه مینی بوس درون شهری در مکه مشغول خدمت در ۱۹ خط خدماتی هستند و امید است با جابه جایی مناسب زائران بتوانند به نحو احسن خدمات رسانی کنند.

رشیدیان رتصریح کرد: ضمن آنکه در حوزه اسکان و سایر خدمات تعذیه و تدارکات هم برنامه ریزی‌ها با دقت و حساسیت ویژه‌ای انجام گرفته است.