آخرین وضع آب وهوای کشور در هشتم مرداد ۹۸

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان و نیمه جنوبی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شاهد خواهیم بود.

اخبار اجتماعی-  روز‌های یکشنبه و دوشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

روز سه شنبه در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در خراسان شمالی، گلستان، شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل رگبار پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود. همچنین در همین مدت در ساعات بعدازظهر در جنوب سمنان، جنوب تهران و در استان‌های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، یزد و خوزستان سرعت باد افزایش یافته و در برخی نقاط سبب وقوع پدیده گرد و خاک می‌شود.

 

 

 

 

 

/