هشدار جدی/ افراد ۲۵ سال به بالا بخوانند

مهدوی رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت اظهار کرد: اکنون ۱۱ درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال و بالغ کشور مبتلا به عارضه دیابت هستند.

اخبار اجتماعی- وی بیان کرد: چاقی، اضافه وزن و مصرف غذا‌های شیرین و پر کالری باعث بروز بیماری دیابت در افراد می‌شود و این عارضه عوارض زیادی بر روی اندام‌های مختلف بدن و حتی اعصاب دارد.

رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت تاکید کرد: امروزه ۷۵ درصد از افراد بالغ بالای ۲۵ سال از بیماری دیابت خود مطلع هستند و متاسفانه در حال حاضر ۱۸ درصد از افراد بالای ۲۵ سال دچار پیش‌دیابت هستند یعنی این افراد قند خونشان بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ است و مستعد ابتلا به عارضه دیابت هستند.

وی افزود: افرادی که مبتلا به عارضه پیش‌دیابت بوده در آینده دچار عوارضی مانند بروز  بیماریهای قلبی عروقی و دیابتی می‌شوند و ظرف چند سال آینده جزو دسته افراد دیابتی در کشور محسوب می‌شوند.

ضرورت فعالیت بدنی برای جلوگیری  از بروز دیابت

مهدویان گفت: اگر افراد ۷ درصد از وزن خود را کم کنند ابتلا به دیابت در آن‌ها تا چندین سال به تعویق می‌افتد و توصیه می‌کنم که افراد ۳ تا ۵ نوبت در هفته فعالیت متوسط یا شدید داشته باشند تا از بروز دیابت پیشگیری شود.


رئیس اداره دیابت وزارت بهداشت یادآوری کرد: فعالیت‌های فیزیکی و انجام ورزش‌های کششی کمک زیادی به پیشگیری از بروز بیماری دیابت در افراد می‌کند.


وی بیان کرد: عارضه دیابت دارای عوارض مختلفی است که در صورت تشخیص پزشکان و تاخیر در رسیدگی باعث قطع اندام و حتی بروز مشکلات اعصاب در بدن می‌شود.