به گزارش مهر، FBI اعلام کرده است که ۵ نفر از این هکرها عضو گروه از هم پاشیده Lulzsec و یکی از آنها عضو گروه Antisec بوده اند. گفته می شود رئیس گروه Lulzsec که در ماه آگوست متهم به انجام ۱۲ جرم مختلف شده بود با FBI همکاری داشته است.

" هکتور خاویر مونسگور " رئیس این گروه از هکرها که با نام مستعار " سابو " شناخته می شود انجام حملات سایبری علیه گروه های رسانه ای از قبیل سونی، فاکس نیوز، و PBS را پذیرفته است. یکی از هکرهای دستگیر شده نیز به دست داشتن در حمله به موسسه امنیتی " استراتفور " متهم شده است.

بر اساس پرونده ها " مونسگرو " در ماه می سال ۲۰۱۱ این گروه از هکرها را پایه گذاری کرده و به عنوان یک مسیریاب به شناسایی نقاط ضعف قربانیان خود می پرداخته است، حملات سایبری که توسط Lulzsec انجام گرفته اند از این قرارند:

۷ می ۲۰۱۱: حمله به پایگاه داده های X Factor آمریکا

۱۰ می ۲۰۱۱: رمزهای عبور FOx. com

۱۵ می ۲۰۱۱: پایگاه داده های موقعیتهای دستگاه های پول خرد در بریتانیا

۲۳ می ۲۰۱۱: حمله به وب سایت SonyMusic در ژاپن

۳۰ می ۲۰۱۱: حمله به وب سایت PBS

۲ ژوئن ۲۰۱۱: سرقت اطلاعات کاربران سونی پیکچرز

۳ ژوئن ۲۰۱۱: حمله به وب سایت وابسته به FBI و نینتندو

۱۳ ژوئن ۲۰۱۱: حمله به وب سایت سنای آمریکا

۱۶ ژوئن ۲۰۱۱: اخلال فنی در وب سایت CIA

۲۰ ژوئن ۲۰۱۱: غیر فعال ساختن وب سایت آژانس جنایتهای سازماندهی شده بریتانیا

FBI اعلام کرده است که در صورتی که اتهامهای این هکرها به اثبات برسد مجازاتی برابر ۱۲۴ سال زندان در انتظار آنها خواهد بود. تحلیلگران امنیت شبکه بر این باورند با اینکه این دستگیری به معنی پایان نهایی Lulzsec خواهد بود، اما نمی توان گفت که گروه ناشناسها نیز سرنوشتی مشابه خواهند داشت.

بر اساس گزارش بی بی سی، متخصصان می گویند ناشناسها گروهی کاملا متفاوت هستند، زیرا اعضای این گروه ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند و هر کسی می تواند تحت عنوان ناشناس به فعالیت بپردازد. همچنین عامل اصلی دستگیر شدن " سابو " شهرت پیدا کردن وی در جهان مجازی بوده است، پدیده ای که در میان اعضای ناشناس مفهومی ندارد.