اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای در پایتخت

محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای گفت: پروژه‌ای که در حال اجرای آن هستیم جزء پیشرفته‌ترین مدل‌های پارک‌های حاشیه‌ای در دنیا است.

اخبار اجتماعی-رئیس سازمان فاوای شهرداری با بیان اینکه در طرح جدید تصویر پلاک خودروها پردازش می‌شوند، اظهار کرد: این تجربه در خیلی دیگر از نقاط دنیا اجرا شده و پاسخ مثبت گرفته است، زیرا در این مدل خودرو پارک می‌کند و دیگر نیاز به  هیچ کاری نیست و اگر حساب شهروندی فرد شارژ داشته باشد از آن کسر می‌شود.

وی افزود: در این سیستم یک خودروی گشت‌زنی به صورت مرتب در طول خیابان حرکت می‌کند و از پلاک خودروها عکس می‌گیرد و به میزان توقف آن‌ها از اعتبار حساب شهروندیشان کم می‌کند.

فرجود خاطرنشان کرد: کلیه اطلاعات مربوط به تاریخ و ساعت توقف به همراه مکانی که خودرو در آن پارک شده بود به صورت شفاف بر روی حساب شهروندی افراد قابل مشاهده است.

رئیس سازمان فاوای شهرداری تصریح کرد: در خیابان‌هایی که امکان تردد خودرو سخت باشد از نیروی انسانی استفاده می‌شود که در این مدل هیچ تعاملی بین نیروی انسانی و شهروندان وجود ندارد زیرا نیروی انسانی با استفاده از یک دستگاه فقط اقدام به اسکن پلاک خودرو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح جدید شهروندان می‌توانند بر روی  نقشه ببینند که در کجا امکان پارک برای آن‌ها وجود دارد.