دستگیری 621 سارق و مالخر در بیست و هفتمین مرحله طرح رعد

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: بیست و هفتمین مرحله از طرح رعد پلیس پلیس پایتخت با تلاش همکاران در پلیس پیشگیری ، سرکلانتری‌ها و کلانتری‌های پایتخت اجرا شد که طی آن سارقان، اراذل و اوباش، مالخران و بزهکاران شناسایی و در عملیات‌های مختلف دستگیر شدند.

اخبار اجتماعی- او با بیان اینکه در این مرحله از طرح رعد ۳۲۲ حکم قضایی اجرا شد، افزود: ۶۲۱ نفر از سارقان دستگیر شدند و ۲۰۸ خودرو و موتورسیکلت نیز کشف شد.

سردار رحیمی گفت: در این طرح ۴۳ هزار مورد از اموال مردم کشف شد که در یک‌ مورد فقط ۳ هزار دستگاه موبایل قطعه قطعه شده از یک باند کشف شد.

به گفته رئیس پلیس پایتخت ۹۵۸ فقره پرونده سرقت تشکیل شده و ۲۲ باند نیز منهدم شدند، همچنین ۶۴ درصد از اهداف طرح رعد ۲۷ در برخورد با مجرمان به نتیجه منجر شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به شناسایی ۸۷ درصد از اموال سرقتی توسط مالکانشان گفت: ۱۰.۵ میلیارد تومان ارزش اموال مسروقه است.

او افزود: در حوزه موادمخدر ۳۸ کیلوگرم موادمخدر به صورت گرم به گرم از معتادان و خرده فردشان کشف شد و ۲۴۰ نفر از خرده فروشان دستگیر و ۵ باند موادمخدر منهدم شده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با کالای قاچاق ۲ باند منهدم و ۳۵ نفر دستگیر شدند و ۵۰ فقره پرونده تشکیل شده که بیش از ۶۷۴ هزار کالا کشف شد و ۴ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان ارزش اموال مکشوفه قاچاق است.

او گفت: ۴ قبضه سلاح گرم، ۱۷ قبضه سلاح سرد و ۳۲۸ مهمات جنگی کشف شد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در این مدت میزان کشف موبایل‌های سرقتی ۲۵ درصد افزایش داشت و دیشب پلیس آگاهی تهران ۳ باند سارق تلفن همراه را شناسایی و منهدم کرد.

به گفته سردار رحیمی در این مدت در زمینه موبایل قاپی ۵ درصد افزایش داشتیم.