آخرین وضعیت پیشرفت پروژه کوی نصر

روز اول تیرماه سال جاری اولین اقدام برای برداشتن و جمع آوری پل گیشا انجام گرفت پلی که گفته می‌شد دو ماه برای جمع آوری آن زمان نیاز است.

اخبار اجتماعی-برداشتن پل ادامه داشت تا اینکه پس از 24 روز همه بخش‌های پل منهای یک شاه تیر به جا ماند تا آن هم در یک مراسم نمادین با حضور شهردار تهران برداشته شد.

این د رحالی است که برداشت پل گیشا تنها بخشی از پروژه بزرگ ساخت زیرگذر در این منطقه محسوب می‌شد زیرا برداشتن پل به تنهایی کافی نبود.

در همان روز پیروز حناچی شهردار تهران در جمع خبرنگاران وعده داد که تا انتهای سال جاری ساخت زیرگذر به پایان برسد و مشکل ترافیکی ناشی از این عملیات اجرایی مرتفع شود.

حالا پس از چند روز صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در حاشیه بازدید میدانی از کارگاه پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، از پیشرفت 55 درصدی این پروژه راهگشای ترافیکی خبر داده است.

وی گفت: در حالی که بیش از 76 درصد از شمع های مورد نیاز برای اجرای پروژه حفاری و بتن ریزی شده است، نزدیک به 30 درصد از دال بتنی زیرگذر نیز تکمیل شده و اقدامات مختلفی از قبیل تخریب فونداسیون بین پایه های پل، حفاری شمع های باقی مانده و خاکبرداری به منظور احداث دال بتنی، طبق برنامه ادامه دارد.

صبوری با بیان آنکه سرعت احداث دال بتنی زیرگذر متعاقب برچیدن پل فلزی کوی نصر به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، امکان اجرای پیوسته سقف زیرگذر را از مهمترین مزایای فنی جمع آوری پل مذکور دانست و یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر 4 دستگاه حفار و تعداد قابل ملاحظه ای بیل مکانیکی، حدود 170 نفر در شیفت روز و نزدیک به 60 نفر در قالب شیفت شب مشغول پیشبرد عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر کوی نصر هستند.

در این بازدید اعمال برخی اصلاحات هندسی و تمهیدات ترافیکی به منظور روان سازی حداکثری جریان عبور و مرور در مسیر بزرگراه شهید چمران، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

گفتنی است با بهره‌برداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با 3 خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی خواهد کرد. همچنین نصب مجدد بخشی از قطعات پل فلزی کوی نصر در قالب پروژه احداث پل سبز زندگی، علاوه بر اینکه عبور از تقاطع بزرگراه های شهید چمران و جلال آل احمد را برای عابران پیاده تسهیل خواهد کرد، ارتباط بلافصل خیابان های گیشا، شهرآرا، پاتریس لومومبا و کارگر را برقرار کرده و باعث تقویت رویکرد پیاده محوری و ایجاد فضای مکث و گذران اوقات فراغت در این نقطه پررفت و آمد خواهد شد.