وزير راهوشهرسازي براي رونمايي زودتر از موعد آنچه براي سال۹۱ وعده داده، دو روز پيش كلنگ ساخت مجموعهاي مسكوني به ظرفيت ۳ هزار واحد را در منطقهاي نزديك تهران، به زمين زد.

علی نیکزاد پیشتر به «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده بود، از ابتدای سال۹۱، ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر به جای اینکه روی زمین‌های ۹۹ساله انجام شود، در زمین‌های ملکی احداثخواهد شد و تا حد امکان از زمین‌هایی استفاده می‌شود که خدمات زیربنایی و روبنایی در مجاورت آنها وجود داشته باشد و به شهرهای اصلی نزدیک باشند.

فاز اول این طرح وزیر که «مسکن‌‌مهر ملکی» نام دارد از دو روز پیش در منطقه گرم‌دره - ۲۰ کیلومتری تهران - شروع شده به طوری که ۳۵ هکتار از زمین‌های متعلق به بنیاد مسکن برای ساخت حداقل ۲هزار و ۸۰۰ واحدمسکونی، در اختیار سازنده‌ها قرار گرفته و مقرر شده ظرف مدت ۳۰ ماه، این شهرک مسکونی احداثو مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. این مجموعه در مقایسه با مسکن‌مهر شهرهای جدید، نزدیک‌ترین منطقه به تهران محسوب می‌شود.
در این مجموعه، عرصه و اعیان واحدها به مالکیت متقاضیان درخواهد آمد و به این ترتیب، اجاره ۹۹ساله زمین در نسل جدید مسکن‌مهر، منتفی خواهد بود.

وزارت راه‌وشهرسازی درباره ساخت مجموعه ۳هزار واحدی در گرم‌دره اعلام کرده است: انتخاب این محله با هدف «توسعه در مقیاس شهر کوچک در غرب تهران» بوده و به خاطر دسترسی آسان از تهران صورت گرفته است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» برای شهرک مسکونی که کلنگ ساخت آن دو روز پیش زمین زده شد، از هم‌اکنون خدمات رفاهی و سکونتی تدارک دیده شده طوری که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، به موازات ساخت‌وسازهای مسکونی، بخش‌هایی از زمین ۳۵ هکتاری برای احداثمجتمع‌های تجاری، ورزشی و فضای سبز اختصاص پیدا می‌کند.

علی نیکزاد در مراسم کلنگ‌زنی این مجموعه اعلام کرد: واحدهای مسکونی در این مجموعه در قالب ویلایی، آپارتمانی و بلندمرتبه‌سازی احداثخواهند شد.

«دنیای‌اقتصاد» برای اطلاع از جزئیات ساخت این مجموعه، ویژگی‌های طرح ساخت نسل جدید مسکن‌مهر را از مدیرکل بنیاد مسکن استان البرز – مالک زمین ۳۵ هکتاری گرم‌دره - پرسش کرد که در پاسخ شنید: هزینه ساخت واحدهای مسکونی در این طرح براساس قیمت مصوب ساخت مسکن‌مهر است با این تفاوت که در این مجموعه، مالکیت واحد و زمین هر دو به متقاضی منتقل می‌شود.

علی رحیمی‌زاده افزود: حداقل تعداد طبقات در واحدهای آپارتمانی ۵ طبقه تعیین شده است که این ارتفاع در برخی از ساختمان‌ها تا ۱۱ طبقه افزایش می‌یابد.

وی گفت: مدت زمان ساخت ۲هزار و ۸۰۰ بنای مسکونی در طرح اولیه، ۳۰ ماه درنظر گرفته شده است که تلاش داریم با کاهش زمان پیش‌بینی شده، واگذاری‌ها را زودتر انجام دهیم.

رحیمی‌زاده با بیان اینکه ۳۵ هکتار زمین درنظر گرفته شده برای احداثمسکن مهر گرم‌دره درحال حاضر فاقد هرگونه تاسیسات خدماتی زیربنایی و روبنایی است، تصریح کرد: ابتدا ساختمان‌ها ساخته شده و پس از مشخص شدن معابر اصلی و فرعی، دستگاه‌های خدمات رسان برای تامین این زیرساخت‌ها وارد عمل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط دریافت این واحدها مانند سایر واحدهای مسکن مهر است، افزود: متقاضیان حتما باید واجد شرایط مسکن مهر باشند که در این صورت از کلیه تسهیلات مربوطه همچون وام ۲۵ میلیون تومانی ساخت نیز برخوردار خواهند شد.