آخرین وضعیت کودک ۵ ساله که قربانی درگیری مسلحانه شد

چند ماهی از اتفاقی که برای آریا کودک ۵ ساله در درگیری مسلحانه افتاد می‌گذرد، کودکی که بدون هیچ گناهی قربانی حادثه‌ای شد که هیچ نقش در آن نداشته است.

اخبار اجتماعی - در واپسین روز‌های سال ۹۷ بود که سرنشینان دو خودرو بر سر مواد مخدر، در نزدیکی پل گیشا، با یک دیگر درگیر شدن و بعد از زد و خورد با یک دیگر و حمله با چاقو از سلاح گرم و اسلحه استفاده می‌کنند.

در حاشیه این اتفاق افراد زیادی که در ترافیک شب‌های عید نیز گیر کرده اند شاهد این ماجرا بودند که یکی از آن‌ها خانواده آریا بود که این ماجرا سلامتی پسر ۵ ساله شان را تهدید کرد.برخورد یکی از گلوله‌ها به سر آریا که در ماشین و صندلی جلو نشسته است، سبب این شده بود که خانواده اش با کلی نگرانی و ترس به ۱۱۰ و اورژانس تماس بگیرند.

بعد از انتقال آریا به بیمارستان و نا امیدی بودن دکتر‌ها از بازگشت سلامت کامل آریا به دلیل اینکه گلوله به پیشانی او خورده بود، پس از مدتی به هوش می‌آید، بدون اینکه چیزی را فراموش کرده باشد یا نابینایی داشته که این موضوع برای پدر و مادرش و همه پزشکان این اتفاق همچون معجزه بود.

با منتشر شدن خبر آریا و اوضاع حال او که نمی‌توانست تکان بخورد، پیگیر حال او شدیم و از سازمان هایی، چون بهزیستی و هلال احمر خواستیم که برای بهتر شدن حال آریا به خانواده اش کمک کنند.

اکنون که نزدیک به ۵ ماه است از این حادثه می‌گذرد، از پدر آریا آخرین وضعیت حال فرزندش را جویا شدیم و او گفت: حال آریا با کمک‌های درمانی مرکز تخصصی که او را برده ایم بهتر شده است و اکنون یک دست او قدرت تحرک ندارد، ولی می‌تواند راه برود و کار‌های خودش را انجام دهد.

از او درخصوص قول حمایت‌هایی که بهزیستی و هلال احمر داده بود پرسیدم و گفت: برای کمک‌های درمانی به بیمارستان نور افشار هلال احمر رفتیم، اما اقدامات آن‌ها به گونه‌ای نبود که سبب بهبودی سریع آریا شود به همین دلیل به یک مرکز تخصصی رفتیم.

همچنین در مورد کمک‌های سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی هم کارت آریا را صادر کرده است و با پیگیری‌های مکرری که خودم داشتم، در مرحله اول مبلغ ۵ میلیون تومان واریز کردند و قرار شد تا ماهانه نیز مبلغی را برای روند درمان آریا واریز کنند.

او گله‌مند از پیگیری‌های قضایی و مجازات مقصران این پرونده گفت: شهریورماه آریا برای پزشکی قانونی وقت دارم، اما همچنان خبری از دستگیری و مجازات مجرمان این پرونده نیست و آن‌ها تنها با گفتن جمله‌ تعدادی از آن‌ها را دستگیر کردیم بسنده می‌کنند.

حال که وضعیت آریا به این مرحله رسیده است و روند بهبودی خوبی را دارد طی می‌کند امیدواریم با کمک سازمان‌ها و قوه قضاییه هر چه سریع‌تر این مسئله به نتیجه‌ای مشخص برسد.