چرا ثبت سفارش کتاب درسی کلاس اولی‌ها انجام نمی‌شود؟
علی باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره اختلال سامانه ثبت نام کتابهای درسی  برای دانش آموزان اظهار کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی مختلف  طبق تقویم زمانی در نظر گرفته شده  باز است و مشکل زیرساختی در این سامانه نداریم.
 
اخبار اجتماعی -وی ادامه داد: برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی و دهم مشکل نام‌نویسی وجود دارد و آن هم به دلیل وارد نشدن اسامی آن‌ها از سامانه سناد به سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی است.
 
معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم، گفت: به زودی مشکل ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی و دهم برطرف می‌شود و آن‌ها حتی امکان ویرایش اطلاعات را هم دارند.
 
 
باقرزاده بیان کرد: البته مدیران مدارس می‌توانند با توجه به آمار کلی که از دانش آموزان ثبت نام شده خود دارند ثبت سفارش گروهی انجام دهند تا مشکلی از نظر ثبت‌ سفارش دانش آموزان وجود نداشته باشد البته اکنون این امکان وجود ندارد و باید طی روز‌های آینده بعد از رفع مشکلات اداری این کار انجام شود.
 
وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سایر مقاطع تحصیلی انجام شده است و قریب به اتفاق دانش آموزان نام نویسی خود را انجام داده‌اند.
 
معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: دانش آموزان پایه اول و دهم ابتدایی هم نگران کمبود کتاب درسی نباشند چرا که به اندازه کافی تولید کتاب انجام شده است و به محض رفع مشکل امکان ثبت نام  این دانش آموزان فراهم است.