ترفندهایی برای خوشبو کردن ماشین

برای مسافران و رانندگان که ساعات زیادی را در ماشین سپری می‌کنند بوی خوش ماشین یک موضوع با اهمیت است که باید برایش چاره‌ای اندیشید. اگر می‌خواهید مطمئن باشید که ماشین‌تان بوی خوبی می‌دهد باید همیشه ماشین را تمیز نگه دارید و از کار‌هایی که باعث بوی بد ماشین می‌شود (مانند سیگار کشیدن) جلوگیری کنید! برای داشتن ماشینی که به اندازه یک بوستان خوشبوست با ما همراه باشید.

۱- از خوشبوکننده ماشین استفاده کنید

اخبار اجتماعی -خوشبوکننده‌های بسیاری در بازار وجود دارند که مشخصا برای ماشین طراحی شده‌اند، شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. مهم نیست که چه مدل خوشبو کننده‌ای خریداری می‌کنید مهم این است که در کجا نصب می‌کنید. نکته مهم در استفاده از خوشبوکننده‌های ماشین این است که باید جایی قرار گیرند که جریان هوا بیشتر است؛ به طوری که عطر آن در سراسر ماشین پخش شود. سعی کنید از خوشبوکننده‌هایی که در نزدیکی دریچه هوا قرار می‌گیرد یا به کمک یک گیره از داشبورد به سمت تهویه هوا آویزان می‌شوند استفاده کنید. اما فراموش نکنید که خوشبوکننده‌ها نمی‌توانند در مواردی که منشا بوی نامطبوع هنوز در ماشین باقی مانده درست عمل کنند.

۲-از اسپری غافل نشوید

خوشبوکننده‌های اسپری هم می‌تواند گزینه خوبی برای از بین بردن موقتی بوی ماشین باشد. اگر شما تازه ماشین خود را خریدید و از بوی نو بودن آن کلافه شده‌اید این راه حل به شما پیشنهاد می‌شود. در استفاده از اسپری دقت کنید که بهتر است اسپری را به هوا بزنید نه به صندلی، سقف و یا داشبورد. برای خرید اسپری هم زیاد وسواس به خرج ندهید؛ می‌توانید از اسپری خوشبوکننده منزل و یا حتی بدن هم استفاده کنید. اگر دوست دارید مسافران شما احساس خاص بودن بکنند توصیه این است که اسپری را زیر پای مسافر بزنید تا بر اثر گردش هوا بوی مطبوعی در ماشین پخش شود.

۳-عطر

شما می‌توانید درست مانند اسپری از عطر شخصی‌تان هم برای خوشبو کردن ماشین استفاده کنید، اما فراموش نکنید که عطر را نباید مستقیما به اجسام داخل ماشین بزنید. اگر عطر را در فضای ماشین بزنید بوی آن مدت طولانی‌تری در فضا باقی می‌ماند. همچنین می‌توانید هنگام تعویض فیلترهوا عطر خود را به آن بزنید و از استشمام بوی مطبوع آن لذت ببرید.

۴-شمع‌های خوشبو کننده

قطعا منظورمان روشن کردن شمع در ماشین نیست، اما نگه داشتن شمع‌های خوشبوکننده به خودی خود در ماشین می‌تواند به خوشبو کردن فضا کمک کند. می‌توانید یکی از این شمع‌های کوچک را زیر صندلی راننده یا کمک راننده قرار دهید. فراموش نکنید که از شمع‌هایی که در شیشه نگهداری می‌شود استفاده نکنید، زیرا بوی آن‌ها فقط موقع روشن شدن منتشر می‌شود.

۵-بوی مسحورکننده قهوه

اگر دوست دارید که صبحتان را با بوی قهوه آغاز کنید؛ یکی از راه‌ها این است که از خوشبوکننده قهوه استفاده کنید. روش دوم این است که یک جوراب یا پارچه نخی را با قهوه پر کنید و آن را زیر صندلی بگذارید بعد از چند ساعت حتما بوی قهوه شما را شگفت زده خواهد کرد. در صورت استفاده از کیسه فریزر بوی قهوه ماندگار نخواهد بود.