جزئیات سوختن ۴ زن و مرد در سفره خانه

 در این حادثه که ساعت ۵۰ دقیقه بامداد شنبه گزارش شد یک زن و ۳ مرد جان باختند و یکی از کارگران نیز روانه بیمارستان شد.

جزئیات سوختن ۴ زن و مرد در سفره خانه

اخبار اجتماعی -با اعلام خبر این آتش‌سوزی گسترده به امدادگران آتش‌نشانی و اورژانس بلافاصله نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد آتش از زیرزمین ساختمانی سه طبقه که سفره خانه‌ای سنتی بود آغاز شده و به علت چوبی بودن سقف بسرعت گسترش یافته و به طبقه همکف رسیده بود. از آنجا که سفره خانه به طور کامل آتش گرفته بود مشخص شد چند نفری نیز در میان شعله‌ها محبوس شده‌اند.

سید جلال ملکی، سخنگوی آتشنشانی تهران در این باره گفت: «با گزارش این حادثه در سفره خانه خیابان کارگر شمالی تقاطع بلوار کشاورز، مأموران ۴ ایستگاه به همراه تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند. زیرزمین ساختمان به متراژ ۱۲۰ تا ۱۳۰ متر مربع کاملاً شعله ور شده بود. شعله‌ها تا ورودی واحد انتشاراتی طبقه همکف نیز رسیده بود که مهار شد. از ۵ نفری که در زیرزمین سفره خانه بودند یک مرد ۳۴ ساله با عملیات احیا نجات یافت، اما سه مرد و یک زن به علت شدت سوختگی جان خود را از دست دادند. با توجه به پوشش در و دیوار سفره خانه که از گونی و الیاف گیاهی بود، آتش‌سوزی بسرعت گسترش یافته بود، اما مهار شد.»

از آنجایی که اجساد کاملاً سوخته بودند، کارآگاهان جنایی برای شناسایی هویت قربانیان این آتش‌سوزی به بازبینی دوربین‌های مداربسته سفره خانه پرداختند.

در فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های مداربسته گرفته شده بود، مشخص شد که چهار پسر حدوداً ۳۰ ساله در حال مصرف قلیان بودند که زن میانسالی وارد سفره خانه شد. بعد از مدتی نیز دود غلیظی از مقابل در ورودی شروع شد که طبق بررسی‌ها اتصالی برق بوده است. با گسترش آتش‌سوزی یکی از پسر‌ها خودش را به در ورودی رساند و از سفره خانه فرار کرد. اما سه پسر دیگر و زن ۵۵ ساله داخل سفره خانه حبس و در دام شعله‌های آتش گرفتار شدند.

طبق اظهارات شاهدان یکی از قربانیان حادثه فردی بود که سفره خانه را برای دو سال اجاره کرده بود و پسران دیگر نیز دوستان او بودند. زن میانسال نیز مادر پسر جوان بود که برای دیدن وی به آنجا آمده بود، اما در این آتش‌سوزی مرگبار جان خود را از دست داد.

علت آتش‌سوزی
سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، جانشین پلیس پیشگیری پایتخت درباره این حادثه گفت: در این آتش‌سوزی ۴ نفر که دو نفر از آن‌ها مادر و پسر بودند، جان باختند و یک نفر دیگر نیز در شرایط وخیمی به بیمارستان انتقال یافت.بررسی‌های اولیه کارشناسان آتش‌نشانی، علت حریق را اتصال کابل کولر گازی سفره خانه اعلام کرده است.

به گفته اهالی محل، سیم‌کشی ساختمان‌های این محله تهران فرسوده و قدیمی بوده و تاکنون حوادث مشابهی رخ داده است.