لزوم توقف ورود مصالح ساختمانی به مناطق غیرمجاز ساخت و ساز

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به این که بیشترین زمین خواری‌ها در خارج از محدوده شهری انجام می‌شوند، گفت: بخشی از معضل زمین خواری ریشه در خلا‌های قانونی دارد.

اخبار اجتماعی - وی با اشاره به گسترش شهرنشینی در ایران، عنوان کرد: بر اساس اعلام مرکز ملی آمار در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از جمعیت ایران شهر نشین هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به این که زندگی شهری الزامات منحصر به خود را دارد، اظهار داشت: بسیاری از ساکنان شهر‌ها همواره علاقه دارند تا در ایام تعطیل و برای گذراندن اوقات فراغت از محدوده شهری خارج شوند و به محیط‌های بکر و طبیعی بروند.

وی با اشاره به این که ۲۰ درصد از جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کنند، تصریح کرد: ۹۰ درصد از مردم ساکن در استان تهران شهرنشین هستند.

محمد تقی زاده عنوان کرد: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین معضلات ساخت و ساز غیر مجاز در کشور به ورود مصالح ساختمانی به مناطق غیر مجاز برای ساخت مربوط می‌شود که باید جلوی این مسئله گرفته شود.

وی اضافه کرد: در مقابله با زمین خواری تمامی عوامل مرتبط یا موثر در این جرم باید مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرند و نمی‌توان به صورت تک بعدی با این پدیده برخورد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: مقابله با پدیده زمین خواری به هم افزایی دستگاه‌های مختلف و اقداماتی فرابخشی نیاز دارد و عزم جدی تمام دستگاه‌های دخیل را برای حل این مشکل می‌طلبد.