اهداف پلیس امنیت اقتصادی

 سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا از مقر پلیس امنیت اقتصادی کشور بازدید کرد.

اخبار اجتماعی - سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی کشور در این جلسه اظهار داشت: بحث ساماندهی فعالیت مرزنشینان، تغییر فعالیت مناطق آزاد، کاهش میزان توزیع کالاهای خارجی در بازار و بحث کاهش تمایل شهروندان به نگهداری دارایی از جمله مباحثی است که پلیس اقتصادی به آن عبور کرده است.

وی گفت:افزایش دستگیری و کشف پرونده‌های کلان از جمله دیگر اقدامات پلیس امنیت اقتصادی است؛ سعی کرده‌ایم که به موارد مسافری و مواردی که سازمان یافته نبوده، تمرکز نکنیم و تمرکزمان بر روی پرونده‌های کلان باشد مگر اینکه پرونده‌های خرد سازمان یافته‌ای داشته باشیم.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: استقرار ناجا در مبادی هدف و دسترسی به سامانه‌های رسمی سازمان ها در حال اخذ شدن است که توفیقات عالی را در این باره داشته‌ایم.

وی گفت: بحث کاهش تمایل شهروندان به نگهداری دارایی در منازل، بحث افزایش دستگیری قاچاق کلان در حوزه کالا و ارز از دیگر پرونده‌های مورد بررسی ما است. 

سردار مقیمی تصریح کرد: در ستاد از جهت ساختاری و سازمانی مشکلی وجود ندارد، اما سعی کردیم نیروهایی را جذب کنیم که دارای خلاقیت، تعهد، تدین، درست کاری، پیرو ولایت فقیه بودن و گوش به فرمان رهبری بودن از شاخصه‌های جذب نیرو در پلیس امنیت اقتصادی است.

وی گفت: نوآوری و تحول باید در کارهای پلیس امنیت اقتصادی دیده شود، در کنار این موضوعات سعی در جوان گرایی کادر خود داریم و میانگین ۲۰ سال خدمت را برای کادر خود انتخاب کردیم.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: سرهنگ بهرامی اولین کارآگاه مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی است که به عنوان جانشین رییس پلیس امنیت اقتصادی، از سوی فرمانده ناجا منصوب شدند.