اثر انگشت دردسر ساز

 زمستان سال گذشته مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از مرگ مشکوک پدرش خبر داد. او گفت: پدرم مرد سالخورده‌ای است که به تنهایی در خانه‌اش واقع در شمال تهرانزندگی می‌کند. من هر چند روز یکبار به دیدنش می‌روم. اما امروز که به دیدن پدرم رفتم با جسد او درحالی مواجه شدم که خانه بهم ریخته وسرقت شده بود.

اخبار اجتماعی - با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و از آنجایی که سر و صورت پیرمرد خونی بود این احتمال مطرح شد که او توسط سارقان کشته شده باشد. این درحالی بود که مقدار زیادی طلا و پول نیز از خانه‌اش به سرقت رفته بود.

سرقت های سریالی
در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان خانه پیرمرد و بررسی علت مرگ او ادامه داشت، وقوع سرقت های سریالی از خانه‌های شمال تهران به پلیس اعلام شد.

بررسی‌ها در این خصوص ادامه داشت تا اینکه مشخص شد وسایلی که از خانه‌های شمال شهر سرقت شده در صفحات اینستاگرام و تلگرام برای فروش حراج شده است. مأموران پس از هماهنگی‌های قضایی، با فروشنده‌های اموال سرقتی قرار گذاشته و موفق به دستگیری سه مرد جوان شدند. متهمان که هر سه سابقه دار بودند زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند به سرقت‌های سریالی از خانه‌های اعیانی اعتراف کردند.

در تحقیقات از متهمان و با بررسی اثر انگشت آنها، مشخص شد که اثر انگشت یکی از متهمان به‌نام شهروز در تحقیق از خانه پیرمردی که به‌طرز مرموزی در خانه‌اش جان باخته بود به‌دست آمده است. بدین ترتیب مأموران بار دیگر به سراغ شهروز رفته و درخصوص سرقت از خانه پیرمرد از او تحقیق کردند. شهروز در تحقیقات گفت: زمانی که من و دوستانم برای سرقت وارد خانه پیرمرد شدیم او مرده بود. با دیدن جسد ترسیدیم و ابتدا خواستیم فرار کنیم، اما وسوسه سرقت طلا باعث شد از آنجا سرقت کنیم، اما در مرگ پیرمرد نقشی نداشتیم.

باتوجه به اعترافات متهمان، تحقیقات در رابطه با این پرونده ادامه دارد.