شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به شرایط جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز با شمالی شدن جریانات وزش باد بر روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی، بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌کنیم.

اخبار اجتماعی - وی ادامه داد: انتقال برنج‌ها به فضای سر پوشیده، انتقال شلتوک‌ها به شالی کوبی ها، محافظت از کندو ها، خوداری از برپایی چادر در حاشیه رودخانه های، چرای دام در حلاشیه مسیل‌ها و همچنین عدم تردد شناور‌ها سبک در دریای خزر توصیه‌های سازمان هواشناسی به مسافران، کشاورزان و دامداران نوار شمالی کشور است.

نقشینه با بیان اینکه روی ارتفاعات شمال غرب زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز مرکزی در شمال استان‌های البرز، قزوین، تهران و سمنان بعد از ظهر رشد ابر، رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد، تصریح کرد: فردا هم همین شرایط برای شمال کشور از جمله اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را انتظار داریم.
وی ادامه داد: سه شنبه بارش‌ها پراکنده و محدود به استان‌های گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی خواهد شد.


نقشینه گفت: در سه روز آینده در جنوب شرق کشور از جمله جنوب کرمان و جنوب فارس و نقاطی از هرمزگان بعد از ظهر‌ها رشد ابر و گاهی بارش‌های پراکنده با وزش باد و رعد و برق خواهیم داشت.


این کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در روز‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: سواحل دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های البرز، تهران، سمنان و شمال خراسان رضوی کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا را تجربه خواهد کرد.


وی ادامه داد: سواحل سیستان و بلوچستان و شرق دریای عمان در ۵ روز آینده مواج و متلاطم است.


نقشینه با بیان اینکه دریای خزر امروز تا سه شنبه مواج است، گفت: در تهران آسمان ابری بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.


وی ادامه داد:بیشینه دما در مهرآباد امروز ۳۷ درجه خواهد شد که این رویه در فردا و پس فردا با کاهش دما مواجه خواهد شد.


نقشینه گفت: در ارتفاعات تهران علاوه بر افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.


کارشناس سازمان هواشناشی همچنین یادآور شد: گرم‌ترین مرکز استان اهواز با دمای ۴۶ درجه و خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با ۱۲ است.