عربستان همه امکانات را برای جلوگیری از «فاجعه منا» داشت

سعید اوحدی عصر امروز در چهارمین یادواره شهدای منا در مسجد جامع لنگرود با بیان اینکه در زمان وقوع فاجعه از عمق آن بی‌خبر بودیم و با اشاره به تأکید رهبری مبنی بر جلوگیری از فراموش‌شدن فاجعه منا اظهار داشت: تمام مقدمات کار برای بعد از انجام رمی جمرات و مراسم عید قربان انجام شده بود، ولی این فاجعه رخ داد و شهدای منا مانند شهدای کربلا تشنه و با حج نیمه‌تمام شهید شدند.

اخبار اجتماعی_ رئیس اسبق سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در زمان فاجعه منا عربستان آمادگی لازم برای ورود به صحنه جلوگیری از فاجعه را نداشت، گفت: عربستان در زمان فاجعه سخت‌ترین شرایط را برای ایرانی‌ها ایجاد کرد و در نظر داشتند که ایرانی‌ها متوجه این حادثه نشوند.

اوحدی با بیان اینکه عربستان همه امکانات را برای جلوگیری از وقوع فاجعه منا داشت، تصریح کرد: رهبری فرمودند که یک کمیته حقیقت‌یاب از نمایندگان کشورهای اسلامی برای دلیل حادثه پیگیری و مطالبه‌گری کنند ولی بعد از چهار سال عربستان تن به این کار نمی‌دهد‌.

وی با بیان اینکه تنها کشوری که گروه تفحص برای پیدا کردن پیکر شهدا داشت ایران بود، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری گروه تفحص نداشت و عربستان اجازه چنین کاری را نمی‌داد و دلیل حضور و فعالیت گروه تفحص ایران نیز، تشر تاریخی رهبر معظم انقلاب بود.

رئیس وقت سازمان حج و زیارت با بیان اینکه پیام‌ تاریخی امام خامنه‌ای موجب عقب‌نشینی عربستان از مواضع سخت خود شد، گفت: اگر مواضع رهبری و پیگیری‌های ایشان نبود، شاید تا امروز هم درگیر دریافت پیکر شهدای فاجعه منا بودیم.

اوحدی با بیان اینکه شهدای منا و مدافعان حرم به دست تفکر سخیف وهابیت قربانی شدند، افزود: قدرت جمهوری اسلامی در حال حاضر و اینکه پیشرفته‌ترین پهپادها را از هوا به زمین می‌آوریم به برکت خود شهداست.