آخرین اخبار از نحوه بازگشت حجاج از مکه

علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه شورای برنامه ریزی بعثه در مکه مکرمه اظهار کرد: عملیات بازگشت حجاج کشورمان از روز شنبه ۱۶ ذی الحجه برابر با ۲۶ مرداد بر اساس برنامه اعلامی از سوی کشور میزبان آغاز می‌شود.

اخبار اجتماعی- او افزود: در این میان به منظور تسریع در بازگشت حجاجی که شرایط ویژه دارند با هماهنگی هیأت پزشکی حج نسبت به شناسایی و معرفی این افراد اقدام شده تا کنون بر اساس اعلام هیات پزشکی ۳۲ نفر از این بیماران و افراد دارای شرایط خاص شناسایی شده‌اند که در قالب این پرواز به تهران منتقل می‌شوند.

رشیدیان در ادامه با اشاره مراسم حج امسال و به ویژه ایام تشریق گفت: برای خدمات رسانی مطلوب به زائران حج تمتع امسال از ماه‌ها قبل کار فشرده‌ای انجام و تلاش شد در ایام تشریق که اوج این مراسم است این خدمات دهی به صورت منسجم و مطلوب تری نسبت به سال‌های قبل انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: با بیان اینکه امسال با تغییر مدیریت، موسسه مطوفین زائران ایرانی عملکرد متفاوتی با گذشته و همکاری خوبی در بحث خدمت رسانی به زائران ما داشتند، در این راستا خدماتی که باید به زائران ما داده می‌شد در ۱۰۰ بند تنظیم و تدوین شد که ۴۰ بند آن مربوط به عرفات و ۶۰ بند خدمات مربوط به حوزه منا بود و بر اساس آن اقدامات پیگیری شد.

او افزود: امسال خیمه‌ها و چادر‌های عرفات و منا را زودتر از سال‌های گذشته تحویل گرفتیم و ضمن توزیع بین مدیران، بازید‌های میدانی هم قبل از شروع عملیات از آن‌ها انجام و همه امور کنترل شد.