خبر خوش وزیر بهداشت درباره داروی بیماران خاص

 سعید نمکی در سفر به استان مرکزی، در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان محلات اظهار کرد: در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که در آینده‌ای نزدیک، دارو‌های بیماران خاص را درب منزل یا محل مصرف به بیماران تحویل دهیم تا نیاز به مراجعه به محلی برای تهیه دارو نباشد و بیماران بدون معطلی و فوت وقت، داروی خود را تحویل گیرند.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه مشکلی در تامین دارو نداریم، افزود: برخی از دارو‌های برند که اجازه واردات آن‌ها را به دلیل وجود و فعالیت تولیدکنندگان ایرانی (بعضی از دارو‌های وارداتی در کشور توسط پنج تولید کننده تولید می‌شود) نمی‌دهیم، ممکن است توسط برخی همکاران پزشک تجویز شود که این امر موجب سرگردانی بیماران می‌شود، لذا از همکاران پزشک خواسته ایم که در تقویت صنعت داخلی و عدم سرگردانی مردم، همراهی بیشتری کنند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: قطعا اجازه نخواهیم داد دارویی که مشابه داخلی دارد، به کشور وارد و منجر به نابود شدن تولید داخل شود، اما همانگونه که اوایل سال به مردم قول دادیم، اجازه نخواهیم داد که مردم حتی یک روز با مشکلی به نام کمبود دارو‌های اساسی روبرو شوند.

۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور در حال تحصیل هستند

نمکی در خصوص طرح دو فورتی مجلس برای افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجویان پزشکی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بررسی‌های ما نشان می‌دهد که خوشبختانه با آهنگی که در پیش گرفته ایم، کمبود اساسی در تعداد پزشک نداریم و ۵۵ هزار دانشجوی پزشکی در کشور در حال تحصیل هستند و سالانه حدود ۷ هزار نفر فارغ التحصیل می‌شوند که تعداد کمی از آن‌ها به خارج از کشور می‌روند.

وی، مشکلات نیروی پزشکی و متخصص را ناشی از توزیع نامناسب آن‌ها دانست و افزود: در برخی از مناطق، ممکن است پزشکان عمومی به سایر حرفه‌ها روی بیاورند و به دلیل اینکه انگیزه کافی ایجاد نکرده ایم، به مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور نمی‌روند، اما خوشبختانه ۳۰ درصد ظرفیت بومی در رشته پزشکی پذیرش می‌کنیم و با آهنگی که در تربیت نیروی انسانی داریم، در آینده چیزی به نام کمبود پزشک در کشور نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در برخی از رشته‌ها باید ظرفیت و پذیرش را افزایش دهیم و این موضوع را اعمال خواهیم کرد.