مشارکت مجتمع‌های تجاری بزرگ منطقه ۲۲ با شهرداری برای ساخت خط ۱۰ مترو

علی نوذرپور شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به جلسه‌ای که با حضور پورسید آقایی و مالکان مجتمع‌های تجاری بزرگ مقیاس این منطقه نظیر ایران مال و رزمال برگزار شده بود، گفت: در این جلسه به مالکان مجتمع‌های تجاری بزرگ مقیاس پیشنهاد دادیم که با توجه به مصوبه ساخت ۴ خط جدید مترو، اگر برای ساخت خطوط مشارکت کنند، ما هم خط ۱۰ را که از این منطقه عبور می‌کند در اولویت قرار می‌دهیم.

اخبار اجتماعی- او افزود: مطالعات مربوط به سامانه‌های ریلی خط ۹ و ۱۰ مترو در منطقه ۲۲ و همچنین ایجاد یک خط ال آر تی انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با تأکید بر اینکه در اولویت قرار گرفتن ساخت خط ۱۰ مترو منوط به مشارکت این مجتمع‌های تجاری است، گفت: بر همین اساس یک الگوی مالی مشارکتی طراحی کردیم و آن را به معاونت ترافیک پیشنهاد دادیم و اکنون قرار شده که معاونت ترافیک جلسه دیگری را با این مجتمع‌ها برگزار کند و بر روی این مدل بحث شود و اگر این مدل به تأیید مرکز برسد، آن را ابلاغ می‌کنند تا مشارکت ذی نفعان را داشته باشیم.

نوذرپور تصریح کرد: هنگامی که این پیشنهاد از سوی شهرداری مطرح شد، همه مالکان مجتمع‌های تجاری بزرگ منطقه با آن موافق بودند و پذیرفتند که این اتفاق رخ دهد.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با تأکید بر اینکه مدل مشارکت به صورت درصدی نیست، گفت: مدل پیشنهادی این است که سهام این صندوق در بورس عرضه و بیش از ۷۰ درصد آن به صورت بلوکی خریداری شود که البته این مدل هنوز نهایی نشده و در حد یک ایده است که بعد از کامل شدن و فروش سهام منابع مالی تأمین می‌شود.