آخرین وضعیت فضاهای آموزشی در کشور

امین فلاح، مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی درباره آخرین وضعیت فضاهای آموزشی در کشور گفت: در خراسان شمالی بیش از هزار و ۵۰۰ فضای آموزشی شامل ۷ هزار و ۴۰۰ کلاس درس داریم.

اخبار اجتماعی- وی در ادامه گفت: ۱۳ درصد مدارس استان وضعیت تخریبی دارند و ۳۲ درصد مستحکم هستند، اما ۵۵ درصد مدارس استان خراسان شمالی نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

فلاح در خصوص جمع‌آوری بخاری‌های نفتی نیز گفت: از ۱۵۵ هزار دانش‌آموز محصل این استان بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز در کلاس‌هایی درس می‌خواندند که بخاری نفتی داشت. در واقع ۳۴۵ مدرسه که شامل هزار و ۳۷۸ کلاس بود با بخاری نفتی گرم می‌شدند.

وی اضافه کرد:، اما با یک حرکت جهادی و ظرف مدت ۲۸ روز تمامی بخاری‌های نفتی جمع‌آوری شد.مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی تصریح کرد: هزار و ۳۷۸ بخاری خریداری شد و بیشتر مدارس که در مناطق صعب‌العبور استان قرار داشت، گازکشی شد و توانستیم شبکه گاز را به دورترین نقطه و نقاط مرزی استان منتقل کرده و بخاری گازی برای دانش‌آموزان قرار دهیم.

فلاح با اشاره به اینکه در این مدت همه ارگان‌ها بیش از ۱۷ تا ۱۸ ساعت در روز کار می‌کردند، ادامه داد: موفق شدیم جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی را در عرض ۲۸ روز برگزار کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی درباره میزان مدارس خشت و گلی در این استان گفت: در این استان بیش از ۴۲ مدرسه با ۱۲۲ کلاس خشت و گلی وجود داشت و از سال ۹۴ که بحث برچیده شدن این مدارس مطرح شد، شروع به فعالیت کردیم و در پایان سال ۹۷ جشن برچیده شدن مدارس خشتی و گلی را برگزار کردیم.