توضیحات شهرداری تهران درباره اقدام خلاف قانون پیمانکار در کشتن سگ‌های ولگرد

محمد هادی حیدرزاده مشاور محیط زیست شهرداری تهران درباره انتشار فیلم کشتار سگ‌های ولگرد با استفاده از آمپول اسید توضیحاتی داد.

اخبار اجتماعی_ او با بیان اینکه این فیلم مربوط به سال ۹۶ است، افزود: در تصاویر منتشر شده مشاهده می‌شود که پیمانکار ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در انجام مرگ با ترحم تخلفاتی داشته است، بر همین اساس از ادامه فعالیت این پیمانکار جلوگیری و برخورد لازم با مسببان آن انجام شد.

مشاور محیط زیست شهرداری تهران با تأکید بر اینکه انجام مرگ با ترحم دارای اصول و دستورالعمل است، ادامه داد: مرگ با ترحم اقدامی است قانونی که برای سگ‌های بیمار (هار) در سراسر دنیا انجام می‌شود، اما نکته قابل تأمل در این فیلم، اقدام خارج از دستورالعمل مأموران بود.

حیدرزاده تصریح کرد: زمانی که سگ‌های ولگرد زنده‌گیری می‌شوند، دو اقدام روی آن‌ها انجام می‌شود.

مشاور محیط زیست شهرداری تهران در توضیح دو اقدام مدیریت شهری پس از زنده‌گیری سگ‌ها گفت: اگر سگ‌ها از نژاد خوبی باشند، پس از عقیم سازی دوباره در محیط رها می‌شوند و در اقدام دوم اگر سگ‌ها دارای بیماری خاصی مانند هاری باشند، طبق دستورالعمل مانند سایر کشور‌ها به روش مرگ با ترحم از بین می‌روند.

حیدر زاده با تأکید بر اینکه عقیم سازی و مرگ با ترحم جزء دستور وزارت کشور بوده است، تصریح کرد: انجام عمل مرگ با ترحم خلاف قانون نیست، اما همان طور که در فیلم منتشر شده مشاهده می‌شود، شکل برخورد پیمانکار در زمان انجام این کار، خلاف قوانین و دستورالعمل ارائه شده بود که با آن برخورد لازم صورت گرفت.