آقایان یا مسئولیت قبول کنند یا تحصیل فرزندان در خارج از کشور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از حضور فرزندان برخی مقامات در خارج از کشور و با بیان اینکه آنها 2 راه بیشتر ندارند، گفت: آقایان یا مسئولیت رو قبول کنند یا حضور خانواده و فرزندان در خارج از کشور را.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصر شهروند با اشاره به درج اخباری در رسانه ها مبنی بر حضور فرزندان برخی از مقامات و مسئولین در خارج از کشور به بهانه تحصیل گفت: نمایندگان مجلس طرح «ممنوعیت تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور» تهیه کردند.

وی با بیان اینکه در این طرح محدودیت هایی برای مسئولیت گرفتن پیش بینی شده، افزود: بر اساس این طرح مقاماتی که فرزندانشان در خارج از کشور هستند 2 راه دارند. یا باید از مسئولیت کناره گیری کنند و یا فرزندان خود را برگردانند و دانشگاههای داخل ادامه تحصیل بدهند.

عضو فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس افزود: امکانات تحصیلی در داخل کشور فراهم است و دانشگاههای داخل ظرفیت های لازم را دارند و حتی برخی رشته های تحصیلی بدون کنکور هم است.

حاجی دلیگانی گفت: اما عده ای که درس خوان نیستند، سراغ کشورهای دیگر می روند تا ضعف های علمی خود را بپوشانند.

وی افزود: ما مخالف هستیم که مسئولین و مقامات اعضای خانواده خود از جمله همسر و فرزندان شان را برای تحصیل یا امور دیگر به خارج از کشور بفرستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: فرزندان این مقامات از جایگاه پدرشان استفاده می‌کنند و برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه یکی از تهدیدات مقامات همین موضوع است، تصریح کرد: ما معتقدیم که فرزندان مقامات و مسئولینی که در خارج از کشور حضور و یا اقامت دارند نمی توانند مسئولیت بگیرند.

وی با اشاره به مضرات حضور خانواده های مقامات در خارج از کشور افزود: وقتی جگر گوشه مقامات و مسئولین در خارج از کشور باشند و آنها اگر روزی مجبور شوند که بین منافع کشور و فرزندشان یکی را انتخاب کنند، منافع کشور را نادیده می گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تصریح کرد: خواه و ناخواه کشورهای دیگر می توانند روی فرزندان و همچنین بر روی تصمیمات مسئولین که فرزندان شان در آن کشور هستند، تاثیرگذاری داشته باشند.

حاجی دلیگانی گفت: معمولا آنهایی که در خارج هستند به نوعی تاثیر پذیری از فرهنگ آن کشور دارند و بعد از بازگشت به ایران مبلغ فرهنگ آن کشور خواهند بود.

وی تصریح کرد: یکی از روشهایی که استعمار گران موفق می شدند سلطه خود را حاکم کنند، تربیت فرزندان کشورهای دیگر در کشور خود و برگرداندن  آنها به کشور مقصد است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: این افراد اگر چه در کشور خود هستند اما اوامر کشور خارجی و فرهنگ آن کشور را تبلیغ می کنند.

در روزهای گذشته خبری منتشر شد که شش فرزند مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در خارج از کشور هستند.

وی با تائید این خبر گفت:  اگر فرزندانم برای تحصیل علم و دانش به خارج از کشور رفته‌اند، همگی به عنوان سفیران گویا برای نظام بوده‌اند. فرزندانم بعد از تحصیلات عالی در آمریکا، می‌خواهند در قم تحصیلات خود را دنبال کنند!