آیا کار شبانه خطر سرطان را افزایش می دهد؟

اخبار اجتماعی- تیمی از متخصصان افزایش خطر ابتلا به سرطان در میان کارگران در شیفت شب را در مقایسه با افرادی که در طول روز کار می کنند تأیید کردند ، چگونه بدن از تغییر سرعت کار بین شب و روز تحت تأثیر قرار می گیرد؟

به گزارش افکارنیوز، مطالعات قبلی نشان داده اند که خطر ابتلا به سرطان سینه در زنانی که به طور مرتب در شیفت های شبانه کار می کنند افزایش می یابد. اما به گفته وب سایت "RTL" آلمانی ، محققان مستقر در آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقدند ، براساس ارزیابی سایر مطالعات ، کار کردن در شب خطر ابتلا به سرطان را در مردان نیز افزایش می دهد.

در سال 2007 ، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان ، کار شبانه را به صورت "احتمالاً سرطان زا" طبقه بندی کرد. براساس وب سایت آلمانی Varmatsuitze Zeitung ، از آن زمان تاکنون چندین تحقیق و 27 محقق در حال ارزیابی خطر ابتلا به سرطان در کارگران شیفت شبانه بوده اند.

محققان در ارزیابی جدید خود به آزمایشات حیوانات متکی بودند ، زیرا مطالعاتی که انسان را در معرض آزمایش ها قرار داده است ، به اندازه کافی قطعی نیستند که بتوانند کارهای شبانه را به عنوان "قطعی سرطان زا" طبقه بندی کنند.

تغییر ریتم کار بین روز و شب به از بین رفتن تعادل بدن کمک می کند ، زیرا متابولیسم و ترشح هورمون با تغییر شب و روز در ارتباط است.