برگزاری ۱۵۹ جلسه و بررسی ۲۷۰ طرح و لایحه در شورای شهر

 محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صد و شصتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که امروز برگزار شد در نطق پیش از دستور خود گفت: امیدواریم هرچه سریعتر ساختار جدید شهرداری تهران از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران به شورای شهر ارایه شود.

اخبار اجتماعیهاشمی افزود: همانطور که می دانید نیمه دوم مسؤولیت سنگین عضویت در شورای شهر از امروز شروع می شود و خوب است گزارشی به مردم و اعضا ارائه کنم.

وی ادامه داد: بر دوش کشیدن بار نمایندگی مردم مسؤولیتی نیست که جز با لطف الهی به مقصد رسید و بهرشم خدمت گذاری در پایان دو سال اول شورا گزارشی ارایه می کنم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با حمایت مردم می توانیم بگوییم این شورا عملکرد قابل دفاعی را داشته که باید بگوییم در دو سال نخست ۱۵۹ جلسه داشته که ۲۷۰ مصوبه از دل آن بیرون آمده است.

هاشمی گفت: ۹۲ لایحه از سوی شهرداری تهران به شورا آورده شد که بررسی شده و به آن رای داده شده است و در کنار آن برنامه سوم هم در موعد مقرر خود بررسی و تایید شده است.

وی افزود: ۴۷۰ تذکر از سوی اعضای شورای شهر ارایه شده است و حضور اعضا در صحن شورا رکورد زده است زیرا جلسات با میانگین حضور ۲۰ عضو برگزار شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: یکی از فعالیت ها و دستاوردهای اصلی شورا بحث شفافیت بوده است که برای این امر ۱۵۸ جلسه به صورت علنی برگزار شده است و تنها یک جلسه غیرعلنی برگزار شده است.

هاشمی گفت: از نظر جزئیات آرا مثبت و یا منفی اعضای شورای شهر هم کار بزرگی انجام شد و با راه اندازی سامانه الکترونیک رأی گیری این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: یکی از مطالبات مردم بحث صیانت از فضای سبز و باغات تهران بود که با ساخت مجتمع های تجاری و مسکونی از بین می رفت که با تصویب طرح خانه باغ و لغو مصوبه برج باغ گام مهمی برای حفظ باغات باقی مانده تهران برداشته شد.

محسن هاشمی گفت: ۲۶ مصوبه شورای شهر تهران مربوط به همین موضوع باغات اختصاص داشته است که اتفاقا این رأی گیری ها هم خیلی شفاف در دسترس مردم است.

وی به موضوع مبارزه با فساد و رانت اشاره کرد و گفت: از اولین مصوبات شورا بحث احقاق حقوق شهروندان بود که با مصوبه واگذاری املاک و دارایی های شهرداری این امر هم سامان گرفت و کاری بدون مصوبه شورا در خصوص واگذاری املاک شهرداری انجام نمی‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: ۲۰۰۰ ملک در شهرداری تهران در دست افراد و اشخاص است که ما از آن بی خبریم ولی در این حوزه هم در حال اقداماتی هستیم.

محسن هاشمی گفت: در این دو سال هفتاد درصد تورم داشتیم اما بودجه شهرداری در مرز ۱۸ هزار میلیارد تومان ثابت نگه داشته شد زیرا معتقدیم باید هزینه های اضافی حذف شود البته این کاهش بودجه برخی نارضایتی ها را هم همراه داشت اما باید از فعالیتهای غیر ضرور جلوگیری شود.

وی افزود: نکته آخر این است که ما به سلامت شورا و حفظ پاکدستی شورا هم توجه کردیم و از این مهم هم به خوبی عبور کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت البته کارنامه ما خالی از نقیصه و اشکال نیست اما ما برای شنیدن نقدها هم گوش شنوا داریم و به آنها اذعان داریم.