ماجرای سفر هاشمی به چین چیست؟/ رئیس شورای شهر تهران: قوه قضاییه تخفیف دهد

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای این جلسه من گزارشی از عملکرد شورای پنجم در نیمه راه ارائه کردم، زیرا به اعتقاد من مردم باید نسبت به تمام رویداد‌ها و اتفاقات شورا آگاهی داشته باشند و در کنار آن رؤسای کمیسیون‌های مربوطه نیز گزارشی مبسوط از فعالیت خود در این دو سال ارائه کردند.

اخبار اجتماعی-رئیس شورای شهر تهران با اشاره به انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران برای سال سوم فعالیت گفت: بر اساس برنامه امروز انتخابات هیئت رئیسه برای سال سوم فعالیت در دستور کار قرار گرفت که اعضا با ۱۸ رأی رئیس، با ۱۷ رأی نایب رئیس، ۱۶ و ۱۴ رأی دو منشی، ۲۰ رأی سخنگو و با ۲۰ رأی خزانه‌دار شورای شهر را انتخاب کردند که این نشان می‌دهد اعضای شورای شهر تهران به ثبات مدیریت شهری رأی دادند که امیدواریم این ثبات را در شهرداری هم شاهد باشیم.

او افزود: به عقیده من فعالیت این شورا فعالیتی قابل قبول بود و من به شورای شهر پنجم تا به امروز نمره ۱۵ می‌دهم و در کنار آن قول‌هایی وجود دارد که باید هر چه جدی‌تر آن را پیگیری و عملیاتی کنیم.

هاشمی دیگر دستاورد این شورا را شفافیت خواند و گفت: شفافیت از دیگر ویژگی‌های این شورا بود که نمونه بارز آن تعداد جلسات علنی بود که شورای پنجم برگزار کرد.

رئیس شورای شهر تهران از دیگر دستاورد‌های این دوره مدیریت شهری و شورای شهر را حفظ باغ‌ها، مقابله با رانت و هزینه کرد انقباضی خواند و گفت: به عقیده من تبلور فعالیت شورای شهر تهران در شهرداری تهران است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا شورای شهر پنجم شورایی سیاسی است، گفت: نمی‌توان گفت شورای شهر نباید سیاسی باشد، اما سیاسی کاری در این دوره از مدیریت شهری بسیار کم بود، زیرا مهم‌ترین ویژگی این دوره اعضای شورای شهر همدلی بین اعضا بود.

هاشمی در پاسخ به سئوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مهم‌ترین خواسته شهروندان در شروع فعالیت سال سوم شورای شهر تهران چیست؟ گفت: کاهش آلودگی هوا و ترافیک به عقیده من جزء مهم‌ترین خواسته‌های مردم است و در کنار آن مردم از ما می‌خواهند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم.

او در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه میزان ایمنی ۸ و نیم کیلومتر از مسیر خط ایستگاه مترو محمدیه تا بسیج که فردا به طور رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد به چه شکل است؟ گفت: ایمن سازی خط ۶ و ۷ مترو جزء اولویت‌های مدیریت شهری است و افتتاح این دو ایستگاه با تمام جوانب ایمنی انجام می‌شود.

​رئیس شورای شهر تهران درباره سفر خود در تعطیلات ۲ هفته‌ای شورای شهر تهران گفت: سفری به ارومچی داشتم که شهری مسلمان نشین در شمال غرب چین است که این شهر فعالیت جدی در حوزه مترو و توسعه حمل و نقل عمومی انجام می‌دهد و در حال حاضر با ۳ میلیون جمعیت، ۶۰۰ کیلومتر مترو احداث می‌کند.

او افزود: به این علت که پیش‌تر روابطی با این شهر داشتیم، سفر کاری و تفریحی در مدت تعطیلات شورا به آنجا داشتم.

هاشمی درباره حکم دادگاه مبنی بر محکومیت محمود میرلوحی و ناهید خداکرمی از اعضای شورای شهر تهران گفت: درباره محکومیت خانم خداکرمی باید اعلام کنم که هنوز این محکومیت قطعی نشده و امیدواریم بتوانیم با صحبت و رایزنی محکومیت او را به حداقل برسانیم و تخفیف بیشتری بگیریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برای آقای میرلوحی نیز همین طور و من از رسانه‌ها می‌خواهم نسبت به این موضوع حساسیت کاذب ایجاد نکنند.