آمار میزان گردشگر سلامت در سال ۹۸

سعید هاشم زاده، رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به این سوال که میزان درآمد از محل گردشگری سلامت در کشور چه میزان است؟ گفت: اطلاعات سال ۹۷ هنوز آماده نشده است و اطلاعات سال ۹۶ حاکی از این است که ۵۰ هزار نفر به صورت بستری در بیمارستان‌های کل کشور از اتباع بیگانه تحت درمان قرار گرفتند.

اخبار اجتماعیوی در ادامه درباره میزان درآمد حاصل شده از این امر گفت: ۵۰ هزار نفر بیمار اتباع یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون دلار درآمد در سال ۹۶ حاصل شده است که ظرفیت کشور حداقل ۵ تا ۶ برابر این میزان است.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آمار گردشگر سلامت سال ۹۷ افزود: در سال ۹۷ بیش از ۷۰ هزار نفر از اتباع خارجی بستری شدند که پیش بینی ما این است که برای سال ۹۸ با افزایش حدود ۲۰ درصدی رو به رو خواهیم بود.

هاشم زاده درباره آمار میزان گردشگر سلامت در چند ماهه ابتدایی سال ۹۸ گفت: تعداد گردشگر سلامت در سال ۹۸ در سه ماهه ابتدایی سال ۱۶ هزار نفر بوده اند.

وی در پاسخ به این سوال که گردشگر سلامت ورودی به کشور مربوط به کدام کشور‌ها بوده اند گفت: از کشور‌های افغانستان، عراق، آذربایجان، پاکستان و عمان بوده است که در این رتبه بندی به تازگی قطر هم اضافه شده است که تا قبل از این وجود نداشت.

رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت افزود: بیش از ۹۰ درصد از بیمار‌های ورودی به کشور به ۱۰ دانشگاه مطرح کشور از جمله: دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهید بهشتی و علوم پزشکی اهواز مراجعه می‌کنند.

هاشم زاده درباره شایع‌ترین علت بیمار‌های مراجعه کنندگان گفت: بیشترین علت مراجعه درمان ناباروی و بیماری‌های زنان و زایمان، بیماری‌های ارتوپدی، درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، جراحی عمومی شکم و لگن، رینو پلاسی و جراحی‌های زیبایی هستند.