لغو ویزا برای سفر به عتبات عالیات در محرم و صفر

سردار قاسم رضایی در حاشیه بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت‌های اربعین در این مرز، اظهار کرد: یک بار دیگر امام حسین (ع) همه را برای حضور در اربعین خود فراخوان کرده و امروز ما به مرز خسروی که رنگین از خون مقدس شهدا است، آمده ایم.

اخبار اجتماعی-وی با بیان خدا قوت به همه خدمت کنندگان در مرز‌ها از جمله مرزبانان هنگ مرزی، انتظامی، ارتش، سپاه و همه دستگاه‌هایی که در حراست از مرز‌ها دفاع می‌کنند، گفت: با توافق صورت گرفته بین دو دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق بنا است که امسال مرز خسروی برای تردد زائران فعال شود.

سردار رضایی ادامه داد: تلاش بر این است مرز بازگشایی شود و از سمت جمهوری اسلامی ایران این آمادگی وجود دارد و هم اکنون جاده‌های ارتباطی، پارکینگ ها، پست‌های انتظامی و بازرسی برای تردد زائران آماده و مناسب است و در حوزه مرز که مسئولیت با مرزبانی است صاحب تجربه هستیم، طبق سال‌های قبل آماده خدمت رسانی بوده و هیچ گونه مشکلی نداریم و هرآنچه را که نیاز است در حوزه قرنطینه و مرز آماده شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: امسال یک اتفاق مبارک دیگر افتاده و برای سفر اربعین به عتبات عالیات لغو روادید شده، ولی داشتن گذرنامه معتبر برای زائران اربعین قطعی است و افرادی که قصد حضور در کنگره عظیم اربعین را دارند باید حتما با گذرنامه معتبر تردد کنند و از عزیمت افراد بدون گذرنامه در مرز‌ها جلوگیری می‌شود.

وی به تمامی زائران اربعین توصیه کرد که از همراه داشتن اشیاء ممنوعه خودداری کنند و یقین بدانند که حتی میزان جزیی از اقلام ممنوع و همراه داشتن آن در کشور عراق جرم تلقی شده و بیش از ۲ تا ۳ سال حبس و جریمه دارد.

سردار رضایی گفت: زائرانی که از توان جسمانی خوبی برخوردار هستند در این همایش شرکت کنند و همچنین زمان را برای این سفر معنوی مدیریت کنند و سفر خود را به روز‌های منتهی به اربعین موکول نکنند.

وی اضافه کرد: در نشست وزرای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق و همچنین در سفر فرمانده انتظامی کشورمان به بغداد و پیگیری‌هایی که کردند از اول محرم تا آخر صفر روادید برای سفر به عتبات عالیات لغو شده و عراق نیز امسال خوب به صحنه آمده و انشاءالله راهپیمایی بزرگ اربعین باشکوه بهتری نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود و برآورد‌ها نشان از افزایش جمعیت شرکت کنندگان است.

 فرمانده مرزبانی ناجا در خاتمه خاطر نشان کرد: هماهنگی‌های لازم انجام شده و دستگاه‌های دو طرف جمهوری اسلامی ایران و عراق در تلاشند و امید است مرز خسروی که سابقه دیرینه‌ای دارد به عنوان قدمگاه زائران بازگشایی شود.