وزیر جدید آموزش و پرورش وعده طرح رتبه‌بندی معلمان را محقق کند

علی‌اصغر محمدی خبرنگار پیشکسوت و بازنشسته حوزه آموزش و پرورش  در پاسخ به این سؤال که «وضعیت آموزش و پرورش را در شرایط کنونی چطور ارزیابی می‌کنید؟»، اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم، خیلی شرایط را مساعد نمی‌بینیم چرا که آموزش و پرورش در دوره ثبات نبود.

وی افزود: باید ببینیم آیا گزینه پیشنهادی آموزش و پرورش می‌تواند رأی اعتماد از مجلس بگیرد و به هر حال باز هم بعد از انتخاب وزیر، تغییراتی اتفاق می‌افتد که در مجموع به صلاح آموزش و پرورش نیست به ویژه‌ اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و اول مهر هستیم و باید یکسری هماهنگی‌ها در سطح ستاد و صف انجام می‌شد.

محمدی درباره اینکه وزیر جدید آموزش و پرورش باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد، بیان کرد: وزیر جدید باید از بدنه آموزش و پرورش باشد.

این کارشناس مسائل آموزش و پرورش در پاسخ به این سؤال که شما اولویت اصلی وزیر را چه می‌دانید؟، اظهارداشت: بحث اصلی سر و سامان دادن به وضعیت مدارس است. ما در صف یکسری مشکلاتی داریم و در واقع اگر نگوییم معلمان بی‌انگیزه بلکه کم انگیزه شده‌اند به ویژه در بحث رتبه‌بندی وعده‌هایی که به آنها داده شده، محقق نشده است.

محمدی گفت: وزیر جدید باید بتواند مدارس را سر و سامان دهد چرا که در برخی از مدارس با کمبود معلم مواجه هستیم ضمن اینکه باید به صف بیشتر بپردازد تا ستاد؛ متأسفانه تا دوستان ما وارد می‌شوند در بحث ستاد گیر می‌کنند. سال‌های سال است که خیلی از معاونانی که در مجموعه آموزش و پرورش هستند را می‌بینیم که از یک معاونت به معاونت دیگر کوچ می‌کنند.

وی با بیان اینکه وزیر جدید باید به وضعیت معلمان و طرح رتبه‌بندی و وعده‌هایی که به معلمان داده شده است، رسیدگی کند، ادامه داد: مدارس به لحاظ آموزشی وضعیت مناسبی ندارند و باید گفت که اجرای سند تحول بنیادین هم یکی از موضوعات مهم است.

محمدی اضافه کرد: موضوع سند تحول بنیادین، یک بحث زینتی و شعاری شده است و در این چند سال که از سند تحول گذشته است، وقتی از مسؤولان درباره سند تحول سؤال می‌شود پاسخ دادند که همه کارهای ما در راستای سند تحول است اما در اصل می‌بینیم که هیچ‌کس توجهی به سند تحول نداشته و این بحث مغفول و مهجور مانده است. در سخنرانی‌ها نیز از سند تحول صحبت‌های زیادی شده اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.